autor: Michał Kułakowski
Journey i Minecraft – najlepiej sprzedające się tytuły w dystrybucji cyfrowej na Playstation 3 i Xboksie 360
W czasie konferencji na E3, Sony ogłosiło z dumą, że Journey zostało najlepiej sprzedającą się w historii grą w sieci PSN. Tytuł pobił rekord w nieco ponad dwa miesiące od premiery. Natomiast w czasie dwa razy krótszym najlepiej sprzedającą się grą na Xbox Live Arcade został Minecraft, znajdując ponad 2 miliony nabywców.
Podczas konferencji Sony na E3, Jack Tretton z dumą ogłosił, że Journey, stworzone przez studio thatgamecompany, zostało oficjalnie najlepiej sprzedającą się grą w sieci PlayStation Network. Bez wątpienia, jest to nie lada osiągnięcie dla trwającego niespełna trzy godziny eksperymentalnego tytułu oraz jego dewelopera, który wcześniej miał jedynie dwie produkcje w dorobku (Flower i flOw). Nie ma się jednak czemu dziwić, bowiem od czasu premiery w marcu tego roku, Journey niezmiennie okupuje pierwsze miejsca list bestesellerów we wszystkich regionalnych odsłonach PlayStation Store.
Niestety, koncern Sony nie podał konkretnej liczby nabywców dzieła thatgamecompany, mogącej lepiej unaocznić nam skalę jego popularności, a także w przybliżeniu pokazać jak wygląda sprzedaż innych gier, znajdujących się w ofercie wirtualnego sklepu. Warto dodać, że jeszcze w marcu informowaliśmy, że produkcja w dwa tygodnie pobiła także inny rekord – najszybciej sprzedającego się tytułu na PSN-ie. Producenci Journey zapowiedzieli, że niedługo rozpoczną prace nad kolejną grą, która tym razem zapewne trafi na kilka platform sprzętowych.
Na Xbox Live Arcade podobny rekord pobiła konsolowa wersja Minecrafta. Została ona najlepiej sprzedającym się produktem w historii tego serwisu (biorąc pod uwagę przyniesione zyski), znajdując ponad 2 miliony nabywców. Przebojowej produkcji studia Mojang sztuka ta powiodła się w niespełna miesiąc od premiery, która miała miejsce na początku maja. Wyczynowi nie przeszkodził fakt, że Minecraft został wyceniony na 1600 punktów Microsoftu, co usytuowało go na górnej półce cenowej XBLA.
Poprzedni rekord należał do Castle Crashers, chodzonej bijatyki wydanej w 2008 roku. Od czasu premiery, produkcja studia Behemot znalazła około 2,6 miliona nabywców. Minecraftowi w wersji na Xboksa 360 udało się także wygrać z edycjami mobilnymi gry, które łącznie sprzedano w nieco ponad milionie egzemplarzy. Daleko mu jednak jeszcze do pecetowej odsłony tytułu, gdyż kupiło ją ponad 5 milionów osób z całego świata.