autor: Radosław Grabowski
Johna Romero wyprawa w przeszłość z grą Daikatana
Słynny John Romero, zapamiętany głównie jako ojciec sagi Doom, przed ośmioma laty założył firmę Ion Storm i krótko potem rozpoczął opracowywanie szumnie zapowiadanej gry typu FPS pt. Daikatana. Developing ukończono w 2000 roku, jednakże rynek zgotował produktowi raczej chłodne przyjęcie. Wprawdzie J.R. odszedł z IS piętnaście miesięcy później, ale teraz serwuje nam ciekawą dokumentację historyczną.
Słynny John Romero, zapamiętany głównie jako ojciec sagi Doom, przed ośmioma laty założył firmę Ion Storm i krótko potem rozpoczął opracowywanie szumnie zapowiadanej gry typu FPS pt. Daikatana. Developing ukończono w 2000 roku, jednakże rynek zgotował produktowi raczej chłodne przyjęcie. Wprawdzie J.R. odszedł z IS piętnaście miesięcy później, ale teraz serwuje nam ciekawą dokumentację historyczną.
Możemy zatem zapoznać się ze składem zespołu projektantów (dołączono archiwalną fotografię), obejrzeć rozmaite propozycje okładek, przeczytać autorski komentarz i prześledzić na specjalnym wykresie dzieje studia Ion Storm. Ponadto dowiadujemy się o dość zabawnym rumuńskim śladzie w życiu Johna Romero. Natomiast w sekcji materiałów do pobrania, oprócz przeróżnych poprawek systemowych dla „Daikaszany”, znajdujemy interaktywne demo (104,9 MB) oraz prawdziwe rarytasy w postaci PeCetowej wersji pre-alpha (46,4 MB) z 21 marca 1997 i kompletnej edycji (0,4 MB), dedykowanej kieszonkowej konsoli Nintendo GameBoy Color. Mobilny wariant gry nigdy nie trafił oficjalnie do sprzedaży, a teraz należy go uruchamiać np. za pomocą darmowego emulatora VisualBoyAdvance.