autor: Radosław Grabowski
Jeszcze więcej ludzi będzie się "wygłupiać" przed telewizorami
Podczas przerw w telewizyjnych transmisjach jesiennych meczów futbolowej Ligi Mistrzów (UEFA Champions League) można obejrzeć kilkudziesięciosekundowy film reklamowy, prezentujący w akcji niekonwencjonalny produkt o nazwie EyeToy (vide news z 7 lipca 2003). Ta specjalna kamera USB (przechwytywanie ludzkich ruchów i wykorzystywanie ich w rozmaitych grach) dla stacjonarnej konsoli Sony PlayStation 2 wytwarzana jest przez chińską firmę Nam Tai Electronics, która zwiększyła właśnie czternastokrotnie ilość przygotowywanych urządzeń.
Podczas przerw w telewizyjnych transmisjach jesiennych meczów futbolowej Ligi Mistrzów (UEFA Champions League) można obejrzeć kilkudziesięciosekundowy film reklamowy, prezentujący w akcji niekonwencjonalny produkt o nazwie EyeToy (vide news z 7 lipca 2003). Ta specjalna kamera USB (przechwytywanie ludzkich ruchów i wykorzystywanie ich w rozmaitych grach) dla stacjonarnej konsoli Sony PlayStation 2 wytwarzana jest przez chińską firmę Nam Tai Electronics, która zwiększyła właśnie czternastokrotnie ilość przygotowywanych urządzeń.
Tak nagły wzrost spowodowała bardzo duża popularność omawianego artykułu na kontynencie europejskim (około 1.000.000 sprzedanych egzemplarzy w ciągu niespełna pół roku) oraz konieczność zaspokojenia znacznie poważniejszych potrzeb konsumentów w Ameryce Północnej i Japonii. Dotychczas miesięcznie produkowano 50.000, a obecnie 750.000 sztuk „zabawki”.