autor: Maciej Myrcha
Jak zarabiać to tylko u "Elektroników"
Tak jest moi drodzy, mimo upadających co chwila firm komputerowych, z branży rozrywki elektronicznej można wyżyć, i to całkiem nieźle jak pokazuje to raport finansowy Electronic Arts za drugi kwartał roku fiskalnego 2005 (zakończony 30 września). Szczegóły poniżej.
Tak jest moi drodzy, mimo upadających co chwila firm komputerowych, z branży rozrywki elektronicznej można wyżyć, i to całkiem nieźle jak pokazuje to raport finansowy Electronic Arts za drugi kwartał roku fiskalnego 2005 (zakończony 30 września). Szczegóły poniżej.
Przedstawiciele EA poinformowali, iż wyniki sprzedaży takich tytułów jak Madden NFL 2005, The Sims 2, Burnout 3: Takedown oraz NCAA Football 2005 przyniosły dochód w wysokości 716 milionów USD netto, co jest 35% wzrostem w porównaniu z rokiem poprzednim. Madden NFL 2005 sprzedał się w rekordowej liczbie ponad 4 milionów egzemplarzy a tylko europejskie premiery The Sims 2 oraz Burnout 3 to ponad milion egzemplarzy każdej gry. Zysk firmy wyniósł 97 milionów USD netto, co stanowi 27% zwyżki w porównaniu z zeszłym rokiem.
Nic więc dziwnego, iż pan Larry Probst, prezes i dyrektor wykonawczy Electronic Arts z optymizmem patrzy w przyszłość: "W przerwę świąteczną wchodzimy na mocnej pozycji w USA, Europie i Azji. EA Sports ma swój najlepszy rok a The Sims 2 to jak na razie najlepiej sprzedająca się gra w historii firmy. W następnym kwartale rozpiętość i rozmach naszej działalności będzie wyjątkowa - przygotowaliśmy 11 nowych pozycji, które według prognoz osiągną platynowy status sprzedaży."
2005 rok fiskalny firma chce zakończyć dochodem netto w wysokości około 3.4 miliarda USD.