autor: Maciej Myrcha
Jak się ma Half-Life 2 w wersji Xboxowej?
Zapewne większość posiadaczy Xboxów niecierpliwie oczekujących się pojawienia Half-Life 2 w wersji na ich konsolę zastanawia się, jak (i czy w ogóle) będzie się ona różniła od swojego PeCetowego protoplasty. Z pomocną dłonią przychodzą redaktorzy serwisu ComputerAndVideoGames, którzy przeprowadzili wywiad z samym Dougiem Lombardim.
Zapewne większość posiadaczy Xboxów niecierpliwie oczekujących się pojawienia Half-Life 2 w wersji na ich konsolę zastanawia się, jak (i czy w ogóle) będzie się ona różniła od swojego PeCetowego protoplasty. Z pomocną dłonią przychodzą redaktorzy serwisu ComputerAndVideoGames, którzy przeprowadzili wywiad z samym Dougiem Lombardim.
Niestety, najważniejsza informacja jakiej spodziewano się uzyskać w tym wywiadzie, a dotycząca daty wydani gry, nie została ujawniona, Doug powiedział po prostu, iż spodziewa się ukończenia prac na przełomie sierpnia września. Można więc tylko przypuszczać, iż niedługo później Half-Life 2 zagości na rynku. W chwili obecnej trwa ostatnia faza tworzenia wersji Xboxowej, w której dodawane są m.in. oświetlenia i inne efekty wizualne. Testowany jest również interfejs gracza a także domyślne ustawienia kontrolera oraz optymalizacja kodu.
W tej wersji pojawi się także kilka nowych efektów graficznych, których niestety zabrakło w PeCetowej odsłonie gry. Jak powiedział pan Lombardi, zaimplementowanie ich do Half-Life 2 było dużym wyzwaniem ale także satysfakcją z dobrze wykonanej pracy. Jednak najbardziej czasochłonnym i najtrudniejszym momentem prac było takie zoptymalizowanie kodu, aby działał w systemie wyposażonym w 64 MB pamięci RAM - oczywiście bez straty jakości i miodności rozgrywki.
Cały wywiad znajdziecie tutaj natomiast po więcej informacji o grze znajdziecie w naszej Encyklopedii.