futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 15 grudnia 2020, 13:15

iPhone 13 Pro i Pro Max w końcu mogą otrzymać odświeżanie 120Hz

Pojawiła się duża szansa na to, że wyświetlacze w smartfonach Apple w końcu obsłużą częstotliwość odświeżania 120 Hz. Podobno stanie się to wraz z premierą iPhone 13.

W sieci pojawiły się doniesienia głoszące, że dwa z czterech zaplanowanych na przyszły rok modeli iPhone’a 13 - najprawdopodobniej wersje Pro - będą korzystały z wyświetlaczy OLED, stosujących energooszczędną technologię LTPO. Wprowadzenie takiego rozwiązania umożliwia producentowi zastosowanie w ekranach częstotliwości odświeżania 120Hz, czego z pewnością wyczekujemy w najnowszym modelu smartfona od Apple.

Jak pokazują raporty, firma Apple wykorzysta wyświetlacze OLED takich producentów jak Samsung czy LG, i zastosuje je dla całej linii iPhone’a 13. Skąd pomysł na takie rozwiązanie? Wspomniane wyświetlacze uważane są za „bardziej zaawansowane technologicznie” niż te, których użyto w modelach oznaczonych numerem 12. Natomiast technologia LTPO ma pozwolić na umieszczenie bardziej energooszczędnej płyty montażowej, odpowiedzialnej za włączanie i wyłączanie konkretnych pikseli na wyświetlaczu. Takie rozwiązanie ma zapewnić wsparcie dla częstotliwość odświeżania na poziomie 120Hz, która oferuje bardziej płynny ruch i przewijanie, bez nadmiernego zużywania baterii. Co więcej, zastosowanie tej technologii może nawet pomóc w wydłużeniu żywotności baterii najnowszego iPhone’a.

iPhone 13 Pro i Pro Max w końcu mogą otrzymać odświeżanie 120Hz - ilustracja #1

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej