Insurgency Sandstorm trafi na PC we wrześniu, a na konsole w 2019 r.
Studio New World Interactive poinformowało, że taktyczny FPS Insurgency: Sandstorm trafi do sprzedaży we wrześniu na PC. Wersje konsolowe ukażą się dopiero w przyszłym roku.
- Deweloper gry: New World Interactive
- Wydawca: Focus Home Interactive
- Gatunek: FPS
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery na PC: wrzesień 2018 r.
- Data premiery na konsolach: 2019 r.
Na Insurgency: Sandstorm, czyli taktyczną strzelankę studia New World Interactive, czekamy już ponad dwa lata, ale prace nad grę wreszcie dobiegają końca. Autorzy ogłosili, że produkcja zadebiutuje we wrześniu tego roku. Termin ten dotyczy wyłącznie wersji pecetowej. Twórcy mają w planach również wydania na Xboksa One i PlayStation 4, ale te edycje ukażą się dopiero w pierwszej połowie 2019 r.
Autorzy początkowo planowali wydanie gry równocześnie na wszystkich trzech platformach sprzętowych, ale ostatecznie uznali, że to zbyt ambitne podejście, które negatywnie wpłynęłoby na jakość poszczególnych wersji. Dlatego podjęto decyzję, że produkcja wpierw trafi na PC.
Cena wydania pecetowego wyniesie 29,99 dolarów (ok. 111 złotych). Co godne pochwały, osoby posiadające poprzednią odsłonę serii, czyli Insurgency, otrzymają 10% zniżkę. O tyle samo zmniejszona zostanie cena w pre-orderze i oferty te będą się kumulowały, więc właściciele pierwszej odsłony cyklu będą mogli kupić grę przedpremierowo o 20% taniej.
Dodatkową zachętą do składania pre-orderów ma być dostęp do zamkniętej bety, która ruszy już wkrótce. Zaoferuje ona pełną zawartość gry, a w trakcie testów autorzy skoncentrują się na ulepszeniu strony technicznej oraz balansu projektu.
Autorzy obiecują także, że podobnie jak ich wcześniejsze produkcje, Insurgency: Sandstorm będzie wspierane po premierze za pomocą darmowych aktualizacji z nową zawartością. W patchach tych znajdziemy dodatkowe mapy, bronie oraz tryby rozgrywki. W planach jest także wsparcie dla modów, włącznie z integracją ze Steam Workshop oraz edytorem map.
Przypomnijmy na koniec, że w styczniu autorzy porzucili pomysł opracowania kampanii fabularnej, aby całą uwagę poświęcić wieloosobowym rozgrywkom PvP i kooperacyjnym.