Inscryption - wielki sukces gry z Leszym
Inscryption jest jednym z niezależnych hitów 2021 roku. W niecałe dwa tygodnie od premiery sprzedaży gry przekroczyła 250 tys. egzemplarzy.
- Deweloper: Daniel Mullins Games
- Wydawca: Devolver Digital
- Platforma: PC
- Data premiery: 19 października 2021 r.
Firma Devolver Digital pochwaliła się, że sprzedaż gry Inscryption przekroczyła 250 tysięcy egzemplarzy. Ten imponujący wynik udało się osiągnąć w dziesięć dni od premiery.
Przypomnijmy, że Inscryption zadebiutowało 19 października tego roku. Gra dostępna jest wyłącznie na PC i można ją kupić w serwisach Steam, GOG.com oraz Humble. Projekt nie posiada polskiej wersji językowej.
Grę opracował deweloper Daniel Mullins, znany z Pony Island oraz The Hex. Inscryption nie tylko sprzedaje się znakomicie, ale również spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem. Według serwisu OpenCritic produkcja posiada średnią ocen na poziomie 84%.
Również gracze entuzjastycznie podchodzą do tej produkcji. Na Steamie 95% z ponad 11 tysięcy recenzji chwali tę grę, co serwis kategoryzuje jako „przytłaczająco pozytywny” odbiór. Projekt osiąga także dobre wyniki aktywności – w najgorętszym momencie ubiegłego weekendu bawiło się w niego równocześnie ponad 17 tysięcy użytkowników Steama.
Sukces cieszy tym bardziej, że jest to produkcja mocno nietypowa. Gra łączy elementy przygodówek i roguelike’ów, pozwalając na rozegranie partyjki karcianki z potworem znanym jako Leszy. Dlatego dobrym pomysłem było udostępnienie dema, które pozwala graczom sprawdzić ten tytuł przed podjęciem decyzji o zakupie.
Przed Inscryption było Sacrifices Must Be Made
Korzenie Inscryption sięgają darmowej gry Sacrifices Must Be Made, którą Daniel Mullins przygotował w ciągu 48 godzin na konkurs Ludum Dare 41. Projekt spotkał się z tak ciepłym przyjęciem, że autor postanowił go rozwinąć w komercyjną produkcję.