Ładnie ich poQrviło... Przecież to nawet nie jest otwarty świat. Ściema z tymi wymaganiami. Nowa seria RTX'ów za rogiem więc trzeba wszystko ze starej wyprzedać. Nie wierzę ani trochę w te wymagania. Zwykły blef i nakręcanie rynku zbytu dla Nvidii.
4090 by mieć w 4k60fps z RT to bym zrozumiał. Ale jest notka, że to tyczy się DLSS w trybie PERFORMANCE czyli upscaling z 1080p + włączony frame generation XDDDD
Niech już ten segment AAA branży sobie wreszcie ten głupi ryj rozwali, bo od długiego czasu w tym kierunku to idzie
Co jest najzabawniejsze, to to ,że jest to gra działa na idTech, idSoftware pokazało jak się robi i optymalizuje gry na tym silniku, najwidoczniej Machine Games nie wie co robi, a zatrudnieni pracownicy w ramach DEI mają dwie lewę ręce i zero umiejętności.
Przecież to jest na silniku z Doom Eternal który na 4090 w 4k z RT ma z 200+ fpsów. Co tu się staneło?
Zagram za rok jak naprawią ;)
Oszaleli z wymaganiami gry, tym bardziej, ze robią na silniku IdTech, który jest przecież bardzo dobrym silnikiem. Ponadto MachineGames pzrecież ogarnęli ten silnik podczas robienia Wolfa, teraz nagle im się odechciało?
Pierwszy tytuł gdzie producent gry oficjalnie podaje w wymaganiach aż RTX 4090 i do tego jeszcze z odpalonym DLSS, dlaczego?
Ponieważ zbliża się premiera RTX 5xxx więc stara generacja powoli jest "wygaszana" jako najmocniejsze karty graficzne na rynku, bezczelność korporacji nie zna granic.
Dodatkowo mamy już prawie 2025 rok i bez przesady ten Indiana wygląda gorzej chyba nawet pod każdym względem niż to ---> h ttps://www.youtube.com/watch?v=MGyaR2sSBkA
Gameplay wrzucony w 2015 roku.
Zieloni sypnęli? Ewidentnie widać prowo żeby kupić 4070/4080. W końcu trzeba oczyścić magazyny dla RTX5000. Na szczęście zaraz POE2 więc mało kogo interesuje Indiana Jones.
Via Tenor
Może i gra nie wygląda hiperrealistycznie, ale za to wymagania też ma niemałe.
Ale czasy nam się trafiły ujowe. EjAje, dlssy, fsry i inne pierdoły, i optymalizację wszyscy mają praktycznie w dupie. Żeby te gry jeszcze jakoś wyglądały, miały w uj interakcji, fizykę wywaloną w kosmos czy cokolwiek co by uzasadniało tak duże wymagania, to nie, są coraz uboższe w praktycznie wszystko...
Następna gra gdzie pewnie spartolili optymalizację i próbują to zakryć poprzez wymagania sprzętowe zresztą ja już od dawna gier nie kupują a jak biorę to po taniości kilkuletnie produkcje więc mi to zwisa niskim kalafiorem.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że gra na idTech ma tak wysokie wymagania. Przeciez optymalizacji tego silnika nie da się spierdzielić. Chyba, że pracowali nad tą grą same "wybitne" umysły. Założę się, że w 4k z fsr/dlss rtx 4070 super/7800 xt/7900 gre spokojnie dadzą radę wyciągnąć 60+ fps
Ciekawe co powiedzą ci co się napalili na grę i nawet preordery pozamawiali, a tu się okaże zaraz że gra na komputerze z średniej pułki będzie ledwo zipać.
Nie zdziwie się jak będzie słabsza grafa jak w Uncharted. Bo filmy nie robią wrażenia. Wiemy już że wymagania nie przekładają się na obraz często. Następny rok to też poprawki.
Optymalizacja nikomu nie jest do niczego potrzebna, w erze dlss i fatalnego programowania.
Jakim cudem będzie to działać na konsolach przy takich wymaganiach sprzętowych ?! Będzie jak z Cyberpunkiem na PS4 :)
Oj tam, oj tam... Zaraz Kurteczka pokaże nowe RTXy, to i wymagania nowszych gier muszą iść w górę ;P
Teraz czytam, że deweloper ma gdzieś optymalizację. A w artykule o cd projekcie, że to wina silnika, to jak to jest? Jak gra na UE5 to wina narzędzia ale jak na każdym innym silniku to wina deva? Spore wymagania biorą pod uwagę, że to nie jest open world i nie wygląda jakoś niesamowicie.
Chyba kogos zdziebko.
Już widzę w mojej szklanej kuli jak mało FPSów tam będzie. A to tylko 1 problem :x
A i jeszcze jedno: Avatar też wymagał ray tracingu i jakoś nikt nic nie gadał. W dodatku grę robił Ubisoft, a gra nawet nie ma podjazdu graficznego do Indiana Jonesa nawet w wersji na Xboxa SX czyli odpowiednika niskich ustawien z PC
Bawią mnie ci ludzie co bronią wymagań tej gry
Wymagania rdr1 też pewnie były przez nich bronione xD
Gra wygląda gorzej niż 8 letnie Uncharted 4, postacie w 2014 na nikim nie zrobiłby wrażenia, otoczenie to tak 2015 rok
Prawda jest taka, że dzisiaj o wymaganiach nie decyduje oprawa, tylko to w jakim roku gra wychodzi, bo chodzi o to by napędzic sprzedaż nowego sprzętu
Na co chcesz czekać? Wszystkie materiały promocyjne, trailery, b-rolle i filmiki z preview eventu są z wersji PC wyposażonego RTX 4090.
Tak sądząc po screnach to taki Shadow of the Tomb Raider z 2018 tylko brzydsze no i nie ma Lary :-( Kupa
Łoo pierun! Mam nadzieję, że to są zawyżone wymagania. Tytuł nie wygląda jakoś powalająco, aby móc uzasadnić takie wymagania, chociażby do rozdziałki 2K.
Via Tenor
Niektórzy twierdzili, że Unreal Engine 5 jest dno i jest też przyczyna, dlaczego gry AAA mają tak wysokie wymaganie sprzętowe.
Ale co ja tutaj widzę? Ta gra jest na idTech i też mamy za wysokie wymaganie sprzętowe w stosunku do grafiki gry. Tak twierdzicie.
Wniosek? Sztuka optymalizacja gier to nie samo co kiedyś. No, ray tracing w trybie path to prawdziwy pożeracz mocy PC. Prawda?
Ja zasadniczo w Boga ni pieruna nie wierzę, ale trza się "modlić" aby ta gra : "Indiana Jones i Wielki Krąg" miała wsparcie dla Skalowania : AMD FidelityFX Super Resolution (FSR).
Zobaczymy czy ta Konfiguracja : Intel Core i5-12600KF (10/16) Socket 1700 + 16 GB RAM-u + RX 7800 XT 16GB GDDR6 sobie z tą grą poradzi.
Przykładowo, przetestowałem na tej powyższej Konfiguracji "The Thaumaturge'a" który też w Zalecanych (Rzekomo) wymaga 32 GB RAM-u.
"The Thaumaturge" na tej Konfiguracji i5-12600KF 3,70 GHz (10/16) + 16 GB RAM-u + RX 7800 XT 16GB ze Skalowaniem FSR śmiga na Ustawieniach Wysokich, w 150 FPS-ach, no to zobaczymy jak będzie w przypadku Indy'ego.
Przynajmniej widać że Pracownicy ktňrzy byli odpowiedzialni za optymalizacje,mieli swoją pracę tam gdzie słońce nie dochodzi,i są pracownikami miesiąca gdzie zamiast Pracować robią inne rzeczy.
Moim zdaniem jeśli nie będzie sztucznej blokady to i na słabszym sprzęcie da się ograć grę.
Np .na słabszym Procesorze 9,8,7 generacji Intela lub słabszych Ryzenach
Wymagania to szaleństwo mimo że u mnie, problemu nie będzie na maksie.
Doom na tym silniku śmigał aż było miło więc, czyżby grafika była pierwsza klasa czy może, jak zawsze optymalizacja.
W piątek się przekonamy.
I naprawdę w oficjalnych wymaganiach podali nieistniejący procesor i7-13900k? A Wy powielacie bzdury?
O ile wiem 13900k to i9... chyba że chodziło o 13700k. Któż to wie.
Wiem, że w tego typu porównaniach zawsze bierze się najładniejsze ujęcie i zestawia z najbrzydszym w celu uwypuklenia tezy...
Ale i tak pokazuje to trochę kuriozalność tych wymagań
no bardziej plastikowego i sztucznego świata się nie dało zrobić...wina endzajnu wiadomo ale wizualnie to może się podobać tylko 8 latkom
Przecież to jest grafikia 1080p na poziomie kart GTX + fsr.
Silnik gry sztucznie podnosi wymagania. Nie mam bólu doopy o to. Zagra się za parę lat , za 30-50 zł. Nie pierwszy raz.
Ci co się tak jarają niech chociaż pokażą video z wyjątkowo śliczna grafiką choćby postaci. Na prezentację czekałem, odpaliłem na TV i po paru minutach alt+f4. Przy Uncharted nic tu wyjątkowo, bym miał się onanizowac na youtube.
Mocne karty 3xxx,4xxx i 8-20 rdzeni cpu...litości
Moja 4080 sie tego nie boi. Owszem widze, ze w 4k na ultra nie pogram, ale i tak pewnie beda to prawie najwyzsze
Optymalizacja nie może być taka zła, bo XSX ma podobno tylko jeden tryb działania - 60 FPS, a tam siedzi przestarzałe GPU o wydajności RTX 3060.
No tak bo cały czas w zalecanych ma być RTX 2060 XD Przecież tam pisze że z włączonym RT na wysokich w natywnym 60 fps na RTX 3080 czyli i tak są niskie a z wylączonym będzie można jeszcze więcej Fpsów wykrzesać.
Ciekawe czemu w SteamDB pojawiło się Denuvo.
Jak nie uruchomię, to się nie dowiem jak to wygląda i chodzi. Nie powinno być źle.
i7 11700, RTX 4070Ti Super, 64 GB ram,
I już pierwszy dowód na moją rację względem tego, co pisałem kilkadziesiąt postów wyżej o rozmiarze gier na idTech. Otóż realna wielkość gry to 72 GB, bo reszta to tekstury w wysokiej jakości.
W związku z powyższym jednocześnie jestem pewien, że przedstawione wymagania są równie srogo przesadzone. Ten silnik jest zbyt elastyczny, co udowodniły gry takie jak Wolf 2 czy Doom Eternal - może próg wejścia jest nie dla komputerów sprzed dekady, ale za to dla lepszych dość fajnie się skaluje i trzyma klatkaż.
Nie sądzę też, żeby optymalizacja miała być spieprzona, bo grę robią MachineGames, dla których to nie pierwsza giera na tym silniku.
Nie wiem co tu się jarać XD. Będzie klon Tomb Raider/Uncharted i tyle. Taka prawda.
ja już widze te wymagania a połowa średnich komputerów zagra na wysokich farmazony jakies
Ja będę dziś o 1 w nocy testował Indianę Jonesa i Wielki Krąg na tej Składanej Maszynie :
CPU : Intel Core i5-12600KF 3,70 GHz. Turbo : 4,90 GHz (10/16) + Chłodzenie Procesora : SilentiumPC Fortis 3 140mm + Wentylator Chłodzenia : SilentiumPC Sigma PRO 140PWM 140mm.
Pamięć RAM : Kingston HyperX Fury DDR4 2666 MHz (4x4GB) 16 GB RAM-u.
Karta Graficzna : ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming OC 16GB GDDR6.
Dysk SSD (Systemowy) : Crucial BX500 960GB 2,5"
Dysk SSD (Do Gier) : WD Blue SN580 1TB M.2. NVme.
Hybryda SSHD (Na Pozostałe Dane) : Seagate FireCuda 2TB 3,5"
OS : Windows 11 Home 64bit.
Płyta Główna mATX : ASRock B660M PRO RS - Socket 1700.
Zasilacz : beQuiet! System Power 10 650W 80PLUS Bronze.
Obudowa Jednostki Centralnej mATX ze Szkłem Hartowanym : Genesis Irid 503 v2 (Czarny Kolor)
Ekran Gamingowy : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27" z Technologią HDR i UltraSzybką Częstotliwością Odświeżania Monitora : 165Hz. Rozdzielczość Ekranu : 1920x1080p.
Się okaże czy 16 GB RAM-u wystarczy, w połączeniu z Kartą Graficzną która ma 16GB vRAM-u żeby można było grać w to płynnie na Wyższych Ustawieniach! xD
Czy gra zostanie dzisiaj udostępniona o północy czy o 1:00 w nocy i czy to będzie dzisiaj? Pytam o wersję Premium
Wymagania przekłamane,posiadam i5 9 generacji gdzie wymagania minimum to 10 generacja i7, i wraz z RTX 3050 gra spokojnie sobie radzi z Prockiem który nie spełnia wymagań.
Na Ustawieniach Średnich
- Bethesda
- wysokie wymagania
Na premierę będzie techniczny badziew, grywalny za rok
Dobrze. Zawsze chcislem grę z takimi wymaganiami. Wg tegobl albo 1440p 60 z RT (i DLSS), albo 4K 60 bez RT. Dobrze jest. Szykuje sie killer graficzny :)
Via Tenor
Na Xziemniaku pójdzie to i na waszych eksponatach powinno.
W podobnej "jakości" i filmowej płynności.
W najgorszym wypadku przywitacie wcześniej nowy rok XD
Via Tenor
Gra tyko pod gpu z hardware RT
A tu niziołki rozkminiają dlaczego takie wymagania na id Tech
Szykowali się z 1060 a nawet 1080ti nie odpali.
Miejce dinozaurów jest w muzeum
XD
Ciekawe jak Indiana będzie działać na moim laptopie I5 12450HX 16GB RAM RTX 4050 6GB VRAM.
Wszyscy narzekają, że grafika nie idzie aż tak do przodu jak to było zapowiadane jednocześnie chcieliby to wszystko odpalić na 1060 bądź series S:)
To są bardzo wysokie wymagania? Hubercik to ty jeszcze bardzo wysokich nie widziałeś! Z resztą nie od dziś gry na PC do gry w zwykłym 4k wołają o topowy sprzęt.
To złóżcie sobie porządnego kompa a nie kupujecie badziewia z marketu i potem płaczecie, że wam najnowsza gra nie chodzi płynnie...
Nie znoszę inkluzywności w grach. Gry "dla wszystkich"? To jest błędne z samego założenia. To dotyczy również wymagań. Nie uznaję "gier dla wszystkich". Najnowsze i najładniejsze tytuły powinny być zarezerwowane dla najmocniejszych komputerów, dokładnie tak jak było w starych dobrych nostalgicznych czasach.
Via Tenor
naprawdę się przejmujecie że jakieś kasztany ze złomami nie pograją ;)