IGN Entertainment i GameSpy Industries łączą swe siły
Dwóch internetowych growych gigantów, tj. IGN Entertainment (IGN.com) oraz GameSpy Industries (gamespy.com) i do niedawna dwóch konkurentów ogłosiło dzisiejszej nocy, iż połączą swe siły by razem stworzyć największy internetowy serwis zajmujący się dosłownie wszystkim, co związane z grami video. Cała operacja połączenia powinna się zakończyć jeszcze w pierwszej połowie roku 2004. Zachodnia konkurencja zareagowała na ową wieść bardzo nerwowo, myślę że wypowiedź jednego z redaktorów konkurencyjnych serwisów doskonale obrazuje sytuację – „holy fucking shit, they'll eat us alive if they haven't already!”.
Dwóch internetowych growych gigantów, tj. IGN Entertainment (IGN.com) oraz GameSpy Industries (gamespy.com) i do niedawna dwóch konkurentów ogłosiło dzisiejszej nocy, iż połączą swe siły by razem stworzyć największy internetowy serwis zajmujący się dosłownie wszystkim, co związane z grami video. Cała operacja połączenia powinna się zakończyć jeszcze w pierwszej połowie roku 2004. Zachodnia konkurencja zareagowała na ową wieść bardzo nerwowo, myślę że wypowiedź jednego z redaktorów konkurencyjnych serwisów doskonale obrazuje sytuację – „holy fucking shit, they'll eat us alive if they haven't already!” .
Potęgę nowego sieciowego tworu znakomicie zobrazują liczby. Łącznie oba serwisy mogą poszczycić się 673 milionami odsłon stron miesięcznie oraz 22 milionami unikalnych (nie zduplikowanych) odwiedzających z całego świata, również w skali miesiąca, co jeżeli chodzi o branżę gier jest ilością rekordową. Ponadto oba serwisy mają największą łączną liczbę aktywnych, stale płacących, subskrybentów sięgającą 194 tysięcy osób oraz ponad 26 milionów zarejestrowanych użytkowników. Liczba pobrań z serwerów FTP sięga zaś astronomicznej wartości 6,1 miliona pobrań miesięcznie.
Dotychczasowi szefowie obu serwisów zasiądą w zarządzie nowej firmy, przy czym Mark Jung (obecnie CEO IGN-u) pełnić będzie funkcję CEO, zaś Mark Surfas (założyciel i obecny prezes GameSpy) piastować będzie stanowisko - Chief Strategy Officer. Co więcej, zważywszy na mocną pozycję obu marek IGN.com, GameSpy.com nie zdecydowano się na ich zmianę i nadal obie będą wykorzystywane.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na serwisie Yahoo.