Hotline Miami 2 porzuci lata 80-te na rzecz następnej dekady
Studio Dennaton Games ujawniło pierwsze skrawki informacji na temat Hotline Miami 2. Gra osadzona zostanie w latach 90-tych ubiegłego wieku, a w fabule znacznie większą rolę odegra aspekt emocjonalny.
Hotline Miami było jedną z największych niezależnych niespodzianek zeszłego roku. Nic zatem dziwnego, że wielu graczy z niecierpliwością wyczekuje kontynuacji. Część druga została zapowiedziana kilka miesięcy temu, ale wtedy twórcy nie podzielili się żadnymi konkretami. Teraz uległo to zmianie.
Akcja Hotline Miami 2 osadzona będzie na początku lat 90-tych ubiegłego wieku. Możemy spodziewać się bardziej rozbudowanej warstwy fabularnej. Gra opowie kilka równoległych historii powiązanych z wydarzeniami z pierwowzoru. Tym razem znacznie większy nacisk położony zostanie na aspekt emocjonalny. Bohater z pierwszej części odegra pewną rolę w nowej opowieści, ale nie będzie on grywalną postacią.
Studio Dennaton pracuje obecnie jedynie nad wersją pecetową. Gra prawie na pewno zawita jednak również na PlayStation Vita. Abstraction, czyli zespół który przeniósł na tę konsolę przenośną pierwsze Hotline Miami, jest chętny do zrobienia tego samego z kontynuacją. Przy odrobinie szczęścia produkcja zadebiutuje równocześnie na obu platformach.
Ludzie ze studia Dennaton zapewniają, że muzyka utrzymana będzie w podobnym klimacie do tego z pierwowzoru. Powróci kilka znanych zespołów i dołączy do nich zestaw nowych wykonawców. Informacja ta powinna zadowolić fanów, gdyż ścieżka dźwiękowa była jednym z najbardziej chwalonych elementów pierwszego Hotline Miami.
Co ciekawe, Hotline Miami 2 prawdopodobnie będzie końcem całej serii. Po ukończeniu pierwowzoru twórcy chcieli się zająć nową marką. W rozmowach między nimi wciąż powracał jednak temat Hotline Miami i ostatecznie autorzy uznali, że muszą zrobić jeszcze jedną grę z serii. Po tym jak ukończone zostaną prace nad kontynuacją studio Dennaton nie zamierza już nigdy powrócić do tej marki.
Hotline Miami to brutalna gra akcji, osadzona w tytułowym mieście pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku. Gracz wciela się w zbira, który wypełnia otrzymywane za pomocą telefonu zlecenia. Większość misji sprowadza się do wymordowania wszystkich przeciwników na mapie.
W ciągu siedmiu pierwszych tygodni od dnia premiery wersja pecetowa sprzedała się w ponad 130 tysiącach egzemplarzy. Gra ukazała się potem również na konsole, więc wynik ten bez wątpienia uległ do teraz znacznemu zwiększeniu.