autor: Marcin Skierski
Hitman: Absolution będzie bardziej przyjazny dla niedzielnych graczy
Studio IO Interactive jest zdania, że poprzednie części serii Hitman były zbyt trudne. Właśnie dlatego nadchodzący Hitman: Absolution ma być bardziej przyjazny dla niedzielnego gracza.
Studio IO Interactive jest zdania, że poprzednie części serii Hitman były zbyt trudne. Właśnie dlatego nadchodzący Hitman: Absolution ma być bardziej przyjazny dla niedzielnego gracza.
To nowe podejście twórców w wywiadzie dla serwisu DigitalTrends przedstawił Tore Blystad, jeden z dyrektorów gry. Wyjaśnił, że dotychczas wydane odsłony były bardzo wymagające, a największym wyzwaniem w czasie tworzenia Hitman: Absolution było uczynienie rozgrywki w każdym sensie bardziej przystępnej.
Deweloper już teraz zabezpiecza się jednak przed krytyką zaznaczając, że całość zachowa również swoją „hardkorową stronę”. „Nie chcemy zrażać naszych fanów, którzy byli ekstremalnie lojalni przez te wszystkie lata” – tłumaczy Blystad.
Chociaż nie wiemy tak naprawdę na czym omawiane ułatwienia będą polegać, to ogólne informacje na temat zwiększenia przystępności rozgrywki z pewnością zmartwią niejednego miłośnika cyklu. Nie zmienia tego nawet powyższa wypowiedź – nie możemy mieć pewności, czy nie jest to tylko chęć złagodzenia reakcji zwolenników wysokiego poziomu trudności w grach.
Rozmówca potwierdził również wcześniejsze doniesienia, jakoby położono nacisk na większą dojrzałość fabuły i różnorodność charakterów poszczególnych postaci. Każda z nich odegra swoją rolę w całej opowieści, a uczynienie ich wiarygodnymi bohaterami jest jednym z najważniejszych celów dla IO Interactive. O efektach prac studia przekonamy się jednak dopiero w przyszłym roku, gdy Hitman: Absolution zadebiutuje na PlayStation 3, Xboksie 360 oraz pecetach.