Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2014, 06:07

autor: Adrian Werner

Hardland - zręcznościowe RPG dostępne w Steam Early Access

Do sprzedaży w Steam Early Access trafiła wczesna wersja zręcznościowego RPG-a Hardland. Projekt powstaje w studiu Mountain Sheep, znanym z takich mobilnych przebojów jak Death Rally, Ice Rage czy seria Minigore.

Hardland w skrócie:
  • Twórcy: Mountain Sheep
  • Gatunek: RPG
  • Platforma docelowa: PC
  • Cena wczesnej wersji: ok. 63 PLN
  • Planowana data premiery pełnej wersji: 2015

Usługę Steam Early Access zasiliła kolejna pozycja. Najnowszym nabytkiem jest wczesna wersja zręcznościowego RPG-a Hardland, wyposażonego w proceduralny system generowania świata oraz ciekawy styl graficzny zainspirowany filmami animowanymi metodą poklatkową. Grę można kupić obecnie za 14,99 euro, czyli w przeliczeniu około 63 złotych. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a premiera pełnej wersji ma nastąpić w przyszłym roku. Na razie twórcy nie są w stanie podać dokładnej daty, gdyż wiele zależy od przebiegu testów. Projekt powstaje w fińskiej firmie Mountain Sheep. Zespół ten do tej pory zajmował się tworzeniem na rynek mobilny i ma na koncie tak udane tytuły jak Kinghunt, Death Rally, Ice Rage czy serię Minigore.

Akcja Hardland osadzona zostanie w pełnej magii krainie fantasy rządzonej przez nietypowego i bardzo starego władcę. Autorzy nie zamierzają opracowywać liniowej kampanii z tradycyjnym wątkiem fabularnym. Zamiast tego silnik ma być w stanie proceduralnie wygenerować nowy świat zapełniony ciekawymi lokacjami oraz misjami, a gracze otrzymają pełną swobodę kształtowania własnej opowieści. Sprawi to także, że kampanię będziemy mogli przechodzić wielokrotnie, za każdym razem przeżywając nowe przygody. Jednocześnie twórcy mają jednak w planach bogate tło fabularne opisujące przeszłość i teraźniejszość odwiedzanych miejsc.

W Hardland wydarzenia będziemy obserwowali z kamery umieszczonej zza plecami postaci. System walki ma być w dużej części zręcznościowy i wynik starć zależeć będzie bardziej od naszego własnego refleksu niż od statystyk bohatera. Bitwy mają oferować wiele ciekawych i urozmaicających zabawę opcji. Będziemy mogli m.in. zakładać maski w celu zmylenia przeciwników oraz rzucać zaklęcia na wrogów i zwierzęta, które przeobrażą ich w naszych sojuszników. Nie zabraknie jednak także mechanizmów rozwoju postaci, które pozwolą jej uczyć się nowych umiejętności i ataków. Kluczową rolę odegra również gromadzenie coraz lepszego ekwipunku.

Obiecująco zapowiada się silnik gry. Sprawi on, że możliwe będzie zniszczenie praktycznie każdego elementu otoczenia i fakt ten mocno wpłynie przebieg potyczek oraz charakter eksploracji. Fizykę napędzać ma system PhysX firmy Nvidia. Ponadto studio Mountain Sheep ma w planach udostępnienie narzędzi moderskich, które pozwolą zmodyfikować praktycznie każdy element produkcji.

  1. Hardland na Steam Early Access
  2. Hardland – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej