autor: Łukasz Szliselman
Guild Wars 2 najprawdopodobniej nie otrzyma płatnych dodatków
Studio ArenaNet nie planuje w najbliższej przyszłości jakichkolwiek płatnych dodatków do Guild Wars 2. Póki co nowa zawartość będzie pojawiała się wyłącznie w ramach Żyjącej Opowieści i mniejszych aktualizacji. Możliwe, że gra w ogóle nie doczeka się rozszerzeń.
Studio ArenaNet nie zajmuje się obecnie tworzeniem dużego, płatnego dodatku do Guild Wars 2. Jasno wyznał to Mike Zadorojny w rozmowie z przedstawicielem serwisu Eurogamer. Nie znaczy to bynajmniej, że osoby, które lubią otrzymywać nową zawartość, będą zawiedzione. Obecnie twórcy skupiają się przede wszystkim na kontynuowaniu tzw. Żyjącej Opowieści, czyli, zapoczątkowanej w tym roku serii dynamicznych eventów fabularnych, kształtujących świat gry. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinna ona godnie zastąpić większe rozszerzenia. Innymi słowy, bardzo prawdopodobne jest, że Guild Wars 2 w ogóle nie doczeka się większych dodatków.
Nad Żyjącą Opowieścią pracują cztery specjalnie wydzielone zespoły, na zmianę dostarczające graczom świeżą zawartość. W tym samym czasie reszta osób zajmuje się projektowaniem nowych funkcji oraz usprawnień do gry. W niedalekiej przyszłości twórcy chcą zaimplementować m.in. narzędzie do szukania grupy. Niewykluczone też, że za jakiś czas w grze pojawi się nowa profesja, choć obecnie jest to raczej propozycja niż realny plan. Oczywiście wszystko to w ramach bezpłatnych aktualizacji.
Żadnych dodatków do Guild Wars 2? Podobne doniesienia dopłynęły do nas w marcu tego roku. Stoją one jednak w sprzeczności z zamiarami wydawcy – niedawno firma NCsoft wspomniała, że pierwsze rozszerzenie jest w planach, ale nie wiadomo kiedy powstanie. Nasuwa się pytanie, czy to zwykłe nieporozumienie, czy też wydawca spróbuje mimo wszystko przeforsować swoje interesy?
Rozwój i utrzymanie tak dużego tytułu MMO, jakim niewątpliwie jest Guild Wars 2, musi sporo kosztować. Podczas gdy pierwszy Guild Wars doczekał się kilku pełnoprawnych dodatków, „dwójka” jak na razie bazuje wyłącznie na sprzedaży detalicznej oraz mikropłatnościach. Gdzie tkwi haczyk? Nie ma żadnego haczyka, jak twierdzi Zadorojny. Podobno obecne źródła dochodów w zupełności wystarczają studiu ArenaNet, by kontynuować prace nad grą. Twórcy nie mają też zamiaru zniżać się do wprowadzenia dających nieuczciwą przewagę elementów pay-to-win.
Ostatnie doniesienia na temat sprzedaży Guild Wars 2 pochodzą ze stycznia 2013 roku – wówczas gra rozeszła się w liczbie przekraczającej 3 miliony egzemplarzy. Twórcy nie komentują na razie jak wynik ten zmienił się w ciągu minionych kilku miesięcy. Zdradzaja natomiast, że wkrótce przekroczony zostanie kolejny próg, którym warto będzie się pochwalić.
Oficjalna strona gry Guild Wars 2