autor: Radosław Grabowski
Gry wirtualne wpływają na rozwój człowieka także w sposób pozytywny
Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu w Rochester przeprowadzili ostatnio dwa doświadczenia, których generalna konkluzja przedstawia się następująco: młodzież, spędzająca czas przy wirtualnych grach akcji, cechuje się większą podzielnością uwagi i lepszą umiejętnością przyswajania szybko zmieniających się informacji wizualnych.
Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu w Rochester przeprowadzili ostatnio dwa doświadczenia, których generalna konkluzja przedstawia się następująco: młodzież, spędzająca czas przy wirtualnych grach akcji, cechuje się większą podzielnością uwagi i lepszą umiejętnością przyswajania szybko zmieniających się informacji wizualnych.
Pierwsza próba traktowała o lokalizowaniu pozycji migającego punktu, liczeniu obiektów i rozróżnianiu barw liter alfabetu. Spośród szesnastu zbadanych mężczyzn (18-23 lata) wyższe wyniki uzyskiwały osoby, mające regularny kontakt z elektroniczną rozrywką.
Z kolei w drugim teście wzięło udział 17 młodzieńców, którzy przez dziesięć dni sprawdzali swoje zdolności w Tetris i Medal of Honor. Dowiedziono, iż dobre opanowanie tej ostatniej pozycji gwarantowało lepsze rezultaty we wspomnianych wyżej badaniach.
Więcej informacji: http://www.rochester.edu/