autor: Staszek Just
Gry wideo w Polsce – raport z badań [cz.1]
Niektórzy z was pewnie pamiętają z zeszłego roku projekt „Badania Graczy”. Aktualnie jest on skierowany na pomoc studentom w prowadzeniu badań nad grami i graczami, natomiast miejsce głównego źródła danych o rynku zajął program GameAnalytic, nowopowstałej firmy Premonition (poznaliśmy ją przy okazji targów PGA 2009).
Niektórzy z was pewnie pamiętają z zeszłego roku projekt „Badania Graczy”. Aktualnie jest on skierowany na pomoc studentom w prowadzeniu badań nad grami i graczami, natomiast miejsce głównego źródła danych o rynku zajął program GameAnalytic, nowopowstałej firmy Premonition (poznaliśmy ją przy okazji targów PGA 2009).
W ramach GameAnalytic powstają raporty statystyczne dotyczące wybranych aspektów polskiego rynku gier. Raporty te właśnie zostały wystawione na sprzedaż, a na naszym serwisie (jako jedynym w kraju) będą się pojawiały niektóre wyniki tych badań. Zaczynając... od teraz.
Zapytajmy więc: ile tak właściwie gier pojawia się każdego roku na naszym rynku? Otóż w latach 2000-2008, na dziesięć analizowanych platform, ukazało się w Polsce prawie 4000 gier. Natomiast jeśli rozbijemy to na PC, konsole stacjonarne i handheldy, to zauważamy zdecydowaną ofensywę tych ostatnich. Tymczasem, na „blaszaki” wydawano, między 2006 a 2008, coraz mniej gier. Słabo się sprzedają? Zbyt duże piractwo? Trudno powiedzieć. Fakt jest jednak taki, że w 2008 roku wydano na PC tyle samo gier, co w 2004, a w porównaniu z konkurencją taka stabilizacja to... spadek z pozycji lidera.
Ilość gier wideo wydanych w Polsce w poszczególnych latach z podziałem na kategorie platform.
Więcej wyników już wkrótce!
Strona projektu: www.GameAnalytic.Premonition.pl.