autor: Artur Falkowski
Gry firmy Midway na PS3 nie będą już opóźnianie względem wersji na inne platformy sprzętowe
Posiadacze konsoli PS3 przyzwyczaili się już, że wydawane przez Midway produkcje ukazują się na ich platformę sprzętową ze sporym opóźnieniem w porównaniu do wersji na X360 czy PC. Wspomnijmy choćby takie tytuły, jak Stranglehold, Colin McRae DiRT, czy niewydany jeszcze BlackSite: Area 51. Jak poinformowała firma, takie opóźnienia powinny się skończyć od początku przyszłego roku.
Posiadacze konsoli PS3 przyzwyczaili się już, że wydawane przez Midway produkcje ukazują się na ich platformę sprzętową ze sporym opóźnieniem w porównaniu do wersji na X360 czy PC. Wspomnijmy choćby takie tytuły, jak Stranglehold, Colin McRae DiRT, czy niewydany jeszcze BlackSite: Area 51. Jak poinformowała firma, takie opóźnienia powinny się skończyć od początku przyszłego roku.
David F. Zucker, szef Midway, stwierdził: „W pierwszej fali gier na konsole nowej generacji najwięcej uwagi poświęcaliśmy X360, z powodu wcześniejszej obecności na rynku i większej bazy użytkowników. Tworząc gry na PS3 napotkaliśmy szereg technicznych trudności, które sprawiały, że potrzebowaliśmy więcej czasu na sfinalizowanie produkcji niż pierwotnie zakładaliśmy”.
Zucker przyznał, że powodem opóźnień było dążenie jego firmy do tego, by gry w wersjach na wszystkie platformy cechowały się taką samą płynnością animacji, możliwościami sieciowymi i oprawą graficzną. Ponadto Midway miało trudności z przystosowaniem silnika Unreal Engine 3 do optymalnego działania na konsoli Sony (Stranglehold, BlackSite).
„Obecnie wierzymy, że uporaliśmy się już z tymi technicznymi problemami. Spodziewamy się, że w 2008 roku gry w wersji na PS3 będą trafiać do sklepów w tym samym czasie, jak te przeznaczone dla X360 i innych platform sprzętowych” – obiecał Zucker.