autor: Grzegorz Ferenc
Gra Xenonauts wylądowała na Kickstarterze. Demo dostępne do pobrania
Duchowy następca X-COM: UFO Defense oraz X-COM: Terror from the Deep zadebiutował na Kickstarterze. Twórcy liczą na zebranie środków na dodanie nowych elementów do gry. Udostępnili także demo produkcji.
50 tysięcy dolarów – tyle pragną zebrać na Kickstarterze twórcy gry Xenonauts, czyli duchowego spadkobiercy pierwszych odsłon serii X-COM. Rozpoczęta dzisiaj zbiórka potrwa do 10 czerwca. Aby przekonać potencjalnych darczyńców do wsparcia walki z kosmicznymi najeźdźcami, autorzy z londyńskiego studia Goldhawk Interactive udostępnili demo projektu. Możecie je pobrać z serwisu GRY-Online.
Fani tego tytułu nie muszą się jednak niczego obawiać – Xenonauts nie jest zagrożone. Twórcy posiadają wystarczająco dużo pieniędzy na dokończenie gry. Dodatkowe fundusze zamierzają przeznaczyć na wzbogacenie produkcji o nowe elementy, które, jak powiedział Chris England, szef zespołu pracującego nad tytułem, „nie muszą koniecznie znaleźć się w grze w chwili wydania, ale mogą znacząco przyczynić się do ulepszenia ogólnego wrażenia z rozgrywki”.
Wśród dodatkowych elementów, jakie mogą znaleźć się w grze w przypadku udanej zbiórki funduszy, znajdują się:
- Ulepszony interfejs;
- Animowane elementy otoczenia;
- Bardziej rozbudowana mechanika rozgrywki – system odznaczeń dla najlepszych żołnierzy, efekt przygwożdżenia ogniem itp.;
- Zmiany statycznych elementów grafiki wraz z postępem w grze;
- Intro i filmik końcowy (zrobione na wzór tych z gry Homeworld);
- Narzędzia dla moderów.
Osoby, które wesprą finansowo proces tworzenia gry mogą liczyć na liczne nagrody, w zależności od zadeklarowanej kwoty – od darmowej kopii gry, tapet na pulpit, plakatów, koszulek i artbooka aż po uwzględnienie nazwisk darczyńców wśród losowo generowanych imion żołnierzy oraz obiad z szefem zespołu pracującego nad tytułem.
Twórcy na bieżąco rozmawiają na temat planowanych usprawnień z fanami na oficjalnym forum Xenonauts. Jak przystało na tytuł niezależny, powstaje on w nietypowych warunkach. Szef projektu, dyrektor artystyczny i główny programista pracują nad nim zdalnie z różnych krajów. Reszta zespołu tworzy Xenonauts na pół etatu, przeznaczając część pieniędzy zarobionych z innych źródeł na rozwój produkcji. Zbiórka na Kickstarterze ma więc także na celu przyspieszenie prac nad grą.
Rozgrywająca się w czasach Zimnej Wojny strategia turowa otwarcie nawiązuje do gier X-COM: UFO Defense oraz X-COM: Terror from the Deep, zarówno pod względem elementów rozgrywki (podział na zarządzanie bazą i walkę w trybie turowym), jak i ogólnej atmosfery gry (dzięki chociażby oprawie graficznej). Jednocześnie wzbogaca formułę kultowych gier o zmaganiach z najeźdźcami z kosmosu o nowe elementy, jak na przykład rozgrywające się w czasie rzeczywistym starcia powietrzne z UFO, liczne opcje rozwoju technologii i bazy, czy też losowo generowane pola bitwy na powierzchni planety.
Xenonauts jest w produkcji od trzech lat i ma ukazać się jeszcze w tym roku, niezależnie od sukcesu zbiórki na Kickstarterze. Czas pokaże, czy stanie się ona grą równie kultową jak pierwsze dwie odsłony cyklu X-COM, zwłaszcza że na ten rok zapowiadane jest także XCOM: Enemy Unknown.