Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 lutego 2014, 07:15

autor: Adrian Werner

Gobliiins Trilogy - kultowa seria przygodówek wreszcie na Androida

Firma DotEmu wydała na Androida produkcję zatytułowaną Gobliiins Trilogy, czyli zestaw trzech kultowych przygodówek studia Coktel Vision.

Mamy dobre wieści dla miłośników przygodówek grających na urządzeniach mobilnych z Androidem. Firma DotEmu wypuściła właśnie na system firmy Google trylogię Gobliiins, czyli kultową serię studia Coktel Vision , która podbiła serca graczy pecetowych i amigowych w latach 90-tych ubiegłego wieku.

      - Gobliiins Trilogy na Google Play

      - Gobliiins Trilogy na App Store

Wszystkie trzy gry wydane zostały w jednym zestawie kosztującym 13 złotych. Trylogia ukazała się niemal cztery lata temu na iOS, więc sporo naczekaliśmy się na wersję na Androida. Gry te stanowią jednak prawdziwe klasyki i każdy fan przygodówek powinien w nie zagrać.

Pierwsza część zatytułowana została Gobliiins i ukazała się pierwotnie w 1991 roku. Jej bohaterami są trzy tytułowe stworki poszukujące leku dla króla Angoulafre. Odsłona numer dwa, czyli Gobliins 2: The Prince Buffoon, pochodzi z 1992 r. i pozwala na pokierowanie dwoma goblinamy, które muszą znaleźć i uwolnić Księcia. Trzecia i ostatnia gra w zestawie to Goblins Quest 3, której bohaterem jest pojedynczy stworek, zakochany w księżniczce Winonie.

Cała seria stanowi klasyczne przygodówki. Oznacza to, że zabawa polega na eksplorowaniu lokacji, gromadzeniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek. Cykl kładzie nacisk przede wszystkim na ten ostatni element, oferując wyjątkowo rozbudowane i pomysłowe łamigłówki. W pierwszych dwóch odsłonach kierujemy kilkoma postaciami i każda z nich posiada diametralnie różne umiejętności, co odgrywa kluczową rolę przy wynajdywaniu rozwiązań zagadek. Trzecia część jest bardziej tradycyjna, ale też oferuje wysoki poziom trudności.

Gobliiins Trilogy posiada dwa interfejsy - dotykowy oraz klasyczny i oba zostały dopasowane do specyfiki urządzeń mobilnych. Autorzy przygotowali odświeżoną oprawę wizualnej, ale umożliwili także włączenie oryginalnej, pełnej uroczych pikseli grafiki. Dodano także system podpowiedzi oraz opcje podświetlania interaktywnych obiektów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej