Ghostbusters - Activision zapowiedziało adaptację Pogromców duchów
Firma Activision zapowiedziała projekt Ghostbusters studia FireForge Games, czyli nastawioną na tryb kooperacyjny grę akcji, która pozwoli na wcielenie się w Pogromców duchów.
W styczniu pisaliśmy o plotkach odnośnie nowej gry opartej na marce Pogromcy duchów. Teraz wiemy, że tamte spekulacje miały pokrycie w rzeczywistości, gdyż firma Activision właśnie oficjalnie zapowiedziała ten projekt. Produkcja zatytułowana będzie po prostu Ghostbusters i zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na 12 lipca, czyli dwa dni przed kinowym debiutem najnowszej filmowej odsłony serii.
Activision zdecydowanie chce wykorzystać zainteresowanie filmem, który u nas będzie wyświetlany pod tytułem Ghostbusters. Pogromcy duchów. Gra w rzeczywistości nie jest jednak adaptacją kinowej produkcji. Zamiast tego zaoferuje odrębną fabułę oraz drużynę, w skład której wejdą zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Wszyscy bohaterowie i bohaterki będą nowymi postaciami.
Na razie informacje na temat gry są bardzo skromne. Wiemy, że całość nastawiona będzie głównie na tryb kooperacyjny, w którym maksymalnie czterech graczy połączy siły, aby poradzić sobie z inwazją duchów na Nowy Jork. Akcja ukazana zostanie z lotu ptaka, a rozgrywka skoncentruje się oczywiście na łapaniu zjaw. Nie zabraknie także opcji samotnej zabawy i wtedy kontrolę nad pozostałymi członkami drużyny przejmie sztuczna inteligencja.
Najnowsza odsłona filmowej serii, czyli Ghostbusters. Pogromcy duchów, trafi do polskich kin 15 lipca tego roku. Produkcja nie jest bezpośrednią kontynuacją wcześniejszych części. Zamiast znanej z Pogromców duchów i Pogromców duchów II męskiej ekipy opowie ona o przygodach nowej drużyny, w skład której wejdą cztery kobiety.
Gry wydawane z okazji filmowych premier najczęściej pozostawiają dużo do życzenia. Marka Pogromcy duchów do tej pory miała mieszane szczęście, jeśli chodzi o adaptacje. Wydane w 2009 roku Ghostbusters: The Video Game okazało się zaskakująco udaną zręcznościówką, która skutecznie uchwyciła urok kinowych pierwowzorów. Natomiast wypuszczone dwa lata później Ghostbusters: Sanctum of Slime było niskobudżetowym rozczarowaniem.