Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Online - pierwsze konkrety i artworki
Firma Nexon ujawniła pierwsze konkrety odnośnie projektu Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Online. Gra będzie sieciową strzelanką z silnym elementami hackerskimi, a jej premiera planowana jest na przyszły rok.
Dwa miesiące temu informowaliśmy o zapowiedzi nowej gry pecetowej opartej na licencji marki Ghost in the Shell. Teraz wreszcie poznaliśmy pierwsze konkrety na temat tego projektu oraz dowiedzieliśmy się, że jego premierę zaplanowano na początek przyszłego roku.
Obecnie gra funkcjonuje pod tymczasowym tytułem Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Online. Produkcją zajmuje się zespół Neoburu, czyli wewnętrzne studio firmy Nexon. Projekt opisywany jest jako sieciowa strzelanka z silnym elementami hackerskimi. Gracze pokierują cyborgami i w trakcie rozgrywki bohaterowie będą rozwijali ich możliwości bojowe poprzez modyfikowanie mechanicznych części ciał, jak również wykorzystywanie zdobytych w cyberprzestrzeni informacji. Ponadto w bitwach wspomogą ich doskonale znane fanom marki roboty tachikoma, czyli małe, ale potężnie uzbrojone maszyny z własnymi modułami sztucznej inteligencji.
Gra wykorzysta stylistykę serialu animowanego Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, a nie komiksowego pierwowzoru lub filmowych adaptacji.
Ghost in the Shell Online powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Ustalona na początek roku 2014 data premiery dotyczy obecnie jedynie Japonii, ale przedstawiciele firmy Nexon zapewnili, że w planach jest wypuszczenie gry również na rynkach zachodnich. Na razie nie ujawniono modelu biznesowego, jaki wykorzysta ta produkcja, ale sądząc po dotychczasowych dokonaniach tego wydawcy, możemy spodziewać się zastosowania mikropłatności. Warto dodać, że wszystkie te informacje podano przy okazji konferencji prasowej zorganizowanej w celu przedstawienia pierwszych konkretów odnośnie czterech filmów animowanych zatytułowanych Ghost in the Shell: Arise.
Ze swojej strony chcemy dodać, że wprowadzenie silnych elementów hackerskich może znacząco wzbogacić rozgrywkę. Kilka lat temu podobny pomysł z dużym sukcesem zastosowali autorzy moda Dystopia. Ta oparta na silniku Half-Life 2 sieciowa strzelanka pozwalała wyposażonym w odpowiedni wszczep graczom na zabawę w cyberprzestrzeni.
Wirtualna rzeczywistość działała na zupełnie innych zasadach (np. brakowało jakiejkolwiek grawitacji). Korzystający z niej tzw. deckerzy mogli walczyć ze sobą za pomocą specjalnych programów oraz wpływać na świat realny poprzez przejmowanie kontroli nad systemami elektronicznymi obecnymi na mapach.