Gazety i papierowe magazyny odchodzą do lamusa...?
Firma Knowledge Networks zajmująca się m.in. badaniami rynku konsumenckiego (pełne informacje o charakterze jej działalności znajdziecie tutaj) ogłosiła wyniki swego badania, dotyczącego wpływu poszczególnych mediów na społeczeństwo (w tym przypadku amerykańskie). Jak można było przewidzieć telewizja i radio to nadal dwa rodzaje mediów, przy których ludzie spędzają najwięcej swego czasu, ale, co poniekąd zaskoczyło niektórych, tak wydawałoby się wszechmocne wydawnictwa papierowe straciły na znaczeniu. Okazało się, że znacznie popularniejsze są: Internet oraz Gry Video.
Firma Knowledge Networks zajmująca się m.in. badaniami rynku konsumenckiego (pełne informacje o charakterze jej działalności znajdziecie tutaj) ogłosiła wyniki swego badania, dotyczącego wpływu poszczególnych mediów na społeczeństwo (w tym przypadku amerykańskie). Jak można było przewidzieć telewizja i radio to nadal dwa rodzaje mediów, przy których ludzie spędzają najwięcej swego czasu, ale, co poniekąd zaskoczyło niektórych, tak wydawałoby się wszechmocne wydawnictwa papierowe straciły na znaczeniu. Okazało się, że znacznie popularniejsze są: Internet oraz Gry Video.
Badania miały charakter telefonicznej ankiety o zasięgu ogólnokrajowym. Wyniki są następujące:
% ilość dziennego czasu spędzonego przy danym medium
Osoby pomiędzy 12-64 rokiem życia | Mężczyźni pomiędzy 18-34 rokiem życia | Mężczyźni pomiędzy 12-17 rokiem życia | |
TV | 51% | 42% | 45% |
Radio | 26% | 28% | 17% |
Internet | 14% | 19% | 16% |
Gry Video (tylko konsole) | 3% | 6% | 15% |
Gazety | 4% | 3% | 3% |
Magazyny | 3% | 2% | 3% |
Jak widać, zwłaszcza młodzi ludzie pomiędzy 12 – 34 rokiem życia spędzają w Internecie i przy grach około 1/4 swojego czasu codziennie, przy czym u nastolatków większe znaczenie ma rozgrywka (gry), zaś dla osób starszych sam Internet. Co ważniejsze ów procentowy udział przy pozycji gry video, mówi tylko o czasie spędzonym na graniu w gry konsolowe i nie obejmuje czasu spędzonego przy grach PC, grach Internetowych, grach na urządzenia przenośne, komórki, itp. Oznacza to, że udział tego medium w codziennym życiu jest jeszcze większy. Wysoka pozycja telewizji i radia nie jest dla nikogo zaskoczeniem, aczkolwiek pracownicy Knowledge Networks zauważają nieznaczny spadek ich znaczenia w stosunku do lat wcześniejszych. Co się zaś tyczy gazet i magazynów to małą ilość czasu jaką spędzają przy nich amerykanie tłumaczyć należy pojawieniem się nowych, bardzo atrakcyjnych form rozrywki (gry), źródeł informacji (Internet).