Galaxy on Fire 3: Manticore - wersja testowa zadebiutowała w Holandii. Gra rozczarowuje
W holenderskim App Store udostępniono wersję testową Galaxy on Fire 3: Manticore, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu mobilnych symulatorów kosmicznych. Niestety, pierwsze wrażenie nie są pozytywne. Fani krytykują mocne uproszczenie rozgrywki oraz agresywny model mikropłatności.

Większość mobilnych produkcji ukazuje się kilka tygodni po ich ujawnieniu. Zdarzają się jednak bardziej pozycje, których produkcja potrafi trwać znacznie dłużej. Tak jest w przypadku Galaxy on Fire 3: Manticore, czyli trzeciej odsłony najlepszej mobilnej serii symulatorów kosmicznych, którą zapowiedziano prawie rok temu. Teraz jednak prace wreszcie dobiegają końca, gdyż autorzy właśnie udostępnili wersję testową w ramach tzw. soft-launchu. Niestety, dostępna jest ona tylko na iOS-a i wyłącznie w Holandii, ale jej pojawienie oznacza, że projekt jest już na ukończeniu.
Gra przenosi nas w odległą przyszłość, w czasy gdy ludzkości udało się skolonizować niezliczone układy planetarne i nawiązać kontakty z kilkoma obcymi rasami. Akcja toczy się w sektorze Neonox, który od dłuższego czasu ma coraz większe problemy z kryminalistami. Terytorium znajduje się daleko od centrum cywilizacji ludzkiej, więc zamiast używać sił wojskowych podjęta zostaje decyzja o wykorzystaniu łowców głów do zaprowadzenia porządków w sektorze. W jednego z nich wciela się gracz.
Gra ma otwartą strukturę: sami swobodnie decydujemy jakich kontraktów chcemy się podjąć. Gdy już wybierzemy zlecenie musimy udać się w dany rejon galaktyki i wyeliminować wskazany cel. Wiele z nich to pojedyncze statki, ale zdarzają się także bossowie chronieni przez eskadry podwładnych.
Galaxy on Fire 3: Manticore wygląda przepięknie. To zdecydowanie najładniejsza kosmiczna gra, jaką będzie można dostać na urządzenia mobilne, a do tego walka jest bardzo dynamiczna i efektona. Niestety, mimo to wrażenia z wersji testowych nie są zbyt pozytywne.
Fani krytykują mocne uproszczenie rozgrywki. Porzucono handel i inne sandboksowe elementy, a całość nastawiono wyłącznie na walkę. Zmniejszono również elementy symulacyjne. Ponadto krytykowany jest agresywny model mikropłatności. Po każdej misji konieczne jest bowiem dokonanie napraw statku, a to potrafi zając wiele godzin – chyba że zechcemy zapłacić.
Na powrót handlu i symulacji raczej nie mamy co liczyć, ale pozostaje mieć nadzieję, że podczas testów w soft-launchu autorzy mocno złagodzą mikropłatności, gdyż bez tego Galaxy on Fire 3: Manticore stanie się kolejną popularną marką wykończoną przez złą implementację free-to-play.
Galaxy on Fire 3: Manticore w holenderskim App Store
Galaxy on Fire 3: Manticore – oficjalna strona gry