autor: Michał Zegar
Conan i tuzin innych marek trafia do Funcom po przejęciu Cabinet Group
Studio Funcom przejęło firmę Cabinet Group wraz z jej markami, w tym m.in. Conanem Barbarzyńcą. Deweloperzy już zapowiedzieli grę będącą crossoverem nowo nabytych IP. Produkcja może być inspirowana Fortnite'em.
Twórcy gry Conan Exiles, zlokalizowane w Norwegii studio Funcom, nabyli spółkę Cabinet Group, która posiada w swoim portfolio prawa do m.in. Conana Barbarzyńcy, Mutant Year Zero, Salomona Kane’a czy Kult. Teraz trafiły one pod skrzydła norweskiego dewelopera (który sam jest własnością Tencentu). Ten zapowiedział już, że wszystkie marki zostaną włączone do Heroic Signatures – studia, które pierwotnie, od 2018 roku, było wspólnym przedsięwzięciem obu wymienionych firm, a obecnie jest spółką zależną od Funcomu.
Heroic Signatures ma rozwijać swoje marki we wszystkich formach mediów, w tym w filmie, telewizji, grach wideo, przemyśle wydawniczym, zabawkarskim oraz kolekcjonerskim. Już teraz przynajmniej jeden niezapowiedziany projekt znajduje się we wczesnej fazie rozwoju.
Obecnie nadzorujemy produkcję niezapowiedzianej gry, która będzie łączyć wiele postaci z uniwersum Roberta E. Howarda. Jeśli połączysz wiedzę Funcomu o grach z wiedzą Heroic Signatures o telewizji/rozrywce, wydawnictwach i przemyśle licencyjnym, czyni nas to idealnie przygotowanymi do wyniesienia tego przedsięwzięcia na następny poziom. To ekscytujące czasy dla nas i dla fanów tych marek – powiedział Rui Casais, prezes Funcomu.
Cena nabycia firmy nie została ujawniona. Współzałożyciel i CEO Cabinet Group, Fredrik Malmberg, pozostanie na stanowisku jako prezes Heroic Signatures. Jak stwierdził:
Doprowadziliśmy Cabinet Group tak daleko, jak to było możliwe, jako niezależne studio, ale aby osiągnąć dalszy wzrost, potrzebowaliśmy większych inwestycji finansowych i infrastruktury.
Malmberg, aby wypromować Conana Barbarzyńcę dla młodego pokolenia, zawarł umowy z wieloma gigantami rozrywki, jak Monolith Films, Netflix czy Marvel Entertainmeint. Ten ostatni co miesiąc publikuje nowy komiks w świecie Conana, a Netflix ma w planach przygotowanie wysokobudżetowego serialu.
Przemysł rozrywkowy szybko staje się coraz bardziej „stechnicyzowany". Widzieliśmy wspaniałe przykłady na to, jak gry w innowacyjny sposób wykorzystują własność intelektualną, aby osiągnąć liczbę odbiorców, która znacznie przewyższa wcześniejsze poziomy. Na przykład to, co Fortnite zrobił z Avengers, lub wpływ, jaki na świadomość może mieć koncert na żywo w grze. Z niecierpliwością czekamy na spotkanie z innymi firmami z branży rozrywkowej, które podzielają naszą wizję i chcą wziąć udział w ekscytującej podróży, którą mamy przed sobą – Rui Casais, prezes Funcomu.
Norwegowie już w 2008 roku starali się ożywić uniwersum Conana swoim MMORPG Age of Conan: Hyborian Adventures. Niestety produkcja osiągnęła umiarkowany sukces. Dopiero ich drugie podejście do uniwersum – Conan Exiles – okazało się być strzałem w dziesiątkę. Dlatego dalsza eksploatacja tej marki wydaje się być oczywistym posunięciem. Czy zatem dzięki zakupowi Cabinet Group Funcom stanie się Marvelem branży gier?