Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 marca 2014, 06:58

autor: Adrian Werner

FTL: Faster Than Light trafi na iPada 3 kwietnia

Studio Subset Games poinformowało, że kosmiczny roguelike FTL: Faster Than Light trafi na iPada 3 kwietnia tego roku.

Oczekiwanie na mobilną wersję kultowej już gry niezależnej FTL: Faster Than Light wreszcie wydaje się dobiegać końca. Studio Subset Games ogłosiło właśnie, że produkcja trafi na iPada 3 kwietnia w cenie 9,99 dolarów (ok. 30 zł), czyli takiej samej jak w przypadku wersji pecetowej.

Projekt zadebiutował dwa lata temu na PC i okazała się jedną z najlepszych gier niezależnych ostatnich lat. Długie oczekiwanie na wydanie mobilne wynagrodzi nam fakt, że autorzy przenoszą na iPada tzw. Advanced Edition, czyli ulepszoną i rozszerzoną wersję tego przeboju, która udostępniona zostanie właścicielom pecetowego pierwowzoru za darmo, także 3 kwietnia. Wprowadzi ona m.in. dodatkowy ekstremalny poziom trudności oraz masę nowych technologii, takich jak hakowanie, kontrolowanie umysłów czy klonowanie.

W FTL: Faster Than Light wcielimy się w rolę kapitanem statku kosmicznego, który otrzymuje zadanie dostarczenia cennych informacji do jednej z baz Federacji. Niestety, o kontrakcie dowiaduje się dowództwo rebeliantów i wysyła naszym tropem całą flotę wojenną. Podczas zabawy musimy wytyczać kurs i zarządzać załogą. Wirtualna galaktyka generowana zostanie losowo, więc nigdy nie będziemy mieli pewności, co czeka nas po każdym skoku.

Podróże odbędą sie w systemie turowym, natomiast walka toczona będzie w czasie rzeczywistym. Nasz statek wyposażony zostanie w wiele podsystemów, których uszkodzenie wywoła zawsze konkretne skutki dla funkcjonowania jednostki. Ponadto kluczową rolę odegra zarządzanie załogą. Każdy jej członek posiadać ma własne imię oraz charakterystykę i będzie regularnie gromadził doświadczenie. Jednocześnie każda śmierć ma być ostateczna i zabraknie możliwości późniejszego wskrzeszania poległych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej