autor: Krzysztof Sobiepan
Friday the 13th: The Game dopiero w 2017 roku, ale z trybem singleplayer
Studio Gun Media – odpowiedzialne za produkcję Friday the 13th: The Game – zdecydowało się przesunąć premierę trybu wieloosobowego na wiosnę 2017 roku. Zapowiedziano także kampanię dla pojedynczego gracza, która udostępniona zostanie latem przyszłego roku.
Potwierdziły się domniemane informacje na temat trybu dla pojedynczego gracza we Friday the 13th: The Game, czyli grze akcji TPP chcącej przenieść klimat kultowej serii krwawych filmów na ekrany komputerów. Tworzące tytuł studio Gun Media poinformowało, że oprócz zmagań sieciowych zostanie udostępniona rozgrywka z botami oraz kampania fabularna. Implementacja tych dodatków wiąże się z podwyżką ceny docelowego produktu z 30 do 40 dolarów (ok. 156 zł) oraz dość skomplikowanym kalendarzem premier. Bety trybu online spodziewać się możemy jeszcze w 2016 roku, a kolejnym krokiem deweloperów będzie wypuszczenie pełnej wersji multiplayera na wiosnę 2017 r. (zawierać ona będzie grywalną postać Tommiego Jarvisa oraz trzecią mapę – Packanack Lodge). Kampania pojawi się najpóźniej, bo dopiero w przyszłorocznym okresie wakacyjnym.
Wes Keltner – założyciel firmy odpowiedzialnej za produkcję – wypowiedział się na temat przesunięcia premiery:
Chcemy zapewnić wszystkich, że podjęcie decyzji o opóźnieniu nie było łatwe, jednak wierzymy, że pozytywy przeważają nad negatywami. Dzień w dzień czytaliśmy na naszych stronach społecznościowych jak bardzo domagacie się singleplayera i Tommiego Jarvisa, nie mogliśmy zignorować naszych fanów.
Nadal nie wiadomo jak miałby wyglądać tryb dla pojedynczego gracza. Keltner wspominał wcześniej o wykorzystaniu wzorców z serii Hitman. Tymczasem fanom gry w serwisie Reddit marzy się kampania pokroju Until Dawn czy Outlast. Wydaje się więc, że studio da nam możliwość przywdziania hokejowej maski, podczas gdy fani bardziej chcieliby wcielić się w postać niedoszłej ofiary seryjnego mordercy. Wszystko to jednak tylko domniemania. Co więcej, niecały rok nie jest długim okresem na zbudowanie od zera obiecywanego trybu, nie należy więc oczekiwać zbyt wiele po dość niewielkim deweloperze Gun Media.
W 2015 roku twórcy tytułu przekonali darczyńców do finansowego wsparcia swojego projektu na Kickstarterze główne trybem multiplayer, w którym jedna osoba wciela się w kultowego Jasona Voorheesa, a pozostali próbują go uniknąć jako grupka nastolatków. Zbiórka pieniędzy zakończyła się sukcesem – deweloperzy uzyskali łącznie ponad 823 tysiące dolarów. Gra pojawić ma się na PC, Xboksie One i PlayStation 4.