Fred Nilsson opuszcza id Software/Książka "The Making of Doom 3" już na rynku
Fred Nillsson, wieloletni współpracownik firmy id Software postanowił opuścić jej szeregi i przenieść się do Hollywood, gdzie stałe zatrudnienie zapewniła mu już wytwórnia Dreamworks. Ów artysta powraca tym samym na stare śmieci, gdyż tuż przed rozpoczęciem kariery w świecie gier, zajmował się animacjami komputerowymi do filmów i spotów reklamowych.
Fred Nillsson, wieloletni współpracownik firmy id Software postanowił opuścić jej szeregi i przenieść się do Hollywood, gdzie stałe zatrudnienie zapewniła mu już wytwórnia Dreamworks. Ów artysta powraca tym samym na stare śmieci, gdyż tuż przed rozpoczęciem kariery w świecie gier, zajmował się animacjami komputerowymi do filmów i spotów reklamowych.
Nilsson dołączył do id Software tuż po rozpoczęciu prac nad Quake III: Team Arena i niemal od razu zaskarbił sobie sympatię Johna Carmacka. Firma postanowiła przedłużyć kontrakt z utalentowanym grafikiem, w rezultacie czego Fred znalazł się w ekipie odpowiedzialnej za powstanie Doom 3. Teraz, gdy finalna wersja produktu jest już od kilku miesięcy na rynku, Nilsson postanowił pożegnać się z branżą i wrócić do świata filmu. Jego dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie nie należą do specjalnie okazałych, ale artyście udało się zaznaczyć swoją obecność w takich produkcjach jak „Shrek”, „The Arrival” czy „Antz”. Pierwszym filmem, jakim zajmie się Fred po przybyciu do Dreamworks będzie „Over the Hedge”.
W przeciwieństwie do pozostałych członków id Software, Fred Nilsson był zawsze blisko graczy. Artysta stale gościł na imprezach QuakeCon, często można było go również spotkać na serwerach Quake III oraz IRC-u. Odchodząc z szeregów firmy zapewnia, że dalej będzie miał ścisły kontakt ze światem gier, chociaż ze zrozumiałych względów mniejszy niż do tej pory.
Przy okazji informacji o rezygnacji Nilssona z pracy w id Software, warto wspomnieć o innej rzeczy związanej z także i jego dzieckiem – Doom 3. Na rynku pojawiła się właśnie długo oczekiwana książka Stevena Kenta, zatytułowana „The Making of Doom 3”, w której można dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat produkcji trzeciej odsłony legendarnej gry. Początkowo miała być ona dostępna w okolicach premiery programu (czyli w sierpniu), ale z różnych względów jej debiut rynkowy został przełożony w czasie.