Finałowy odcinek przygodówkowego The Walking Dead zadebiutuje w przyszłym tygodniu
Studio Telltale Games ogłosiło datę premiery finałowego odcinka pierwszego sezonu przygodówkowej serii The Walking Dead. Epizod zatytułowany został No Time Left i zadebiutuje 21 listopada.
Epizodyczne przygodówki The Walking Dead okazały się jedną z najmilszych niespodzianek tego roku. Zapoczątkowana w kwietniu opowieść dobiegnie końca już w przyszłym tygodniu. Na oficjalnym koncie Twitter studia Telltale Games pojawiła się informacja o dacie premiery piątego i ostatniego odcinka pierwszego sezonu.
Epizod zatytułowany został No Time Left i w Europie zadebiutuje 21 listopada w wersjach na PC, Xboksa 360, PlayStation 3 i system mobilny iOS. Dzień wcześniej w finałowy odcinek zagraja amerykańscy posiadacze domowej konsoli firmy Sony. Warto dodać, że po raz pierwszy nowy rozdział The Walking Dead trafi jednocześnie na wszystkie platformy sprzętowe. Twórcy chcą zapewne uniknąć spoilerów, na które wystawieni byliby gracze czekający na własne wersje.
W grudniu do sprzedaży trafi pudełkowa wersja całego pierwszego sezonu w wersjach na PlayStation 3 oraz Xboksa 360.
The Walking Dead okazało się dla Telltale Games wielkim sukcesem finansowym. Sprzedaż premierowego epizodu w ciągu dwudziestu dni od premiery przekroczyła jeden milion egzemplarzy, a po ośmiu tygodniach gracze łącznie zakupili 1,7 mln egzemplarzy pierwszych dwóch odcinków, co uczyniło z serii najwiekszy przebój kasowy w historii studia.
- The Walking Dead - poradnik do gry
- Wrażenia z Walking Dead - Epizody 1-4 (materiał video)
- Gramy w The Walking Dead (materiał video)
Popularność cyklu sprawiła, że twórcy podjęli decyzję o wyprodukowaniu drugiego sezonu. Prace nad nim ruszą zaraz po ukończeniu No Time Left. Niestety, nie wiemy jeszcze, kiedy nastąpi premiera pierwszego odcinka nastepnej serii.
Przygodówkowe The Walking Dead oparte jest na licencji komiksu o tym samym tytule, wydawanego w naszym kraju jako Żywe Trupy. Pierwowzór od lat cieszy się sporym powodzeniem, ale popularność marki eksplodowała dzięki serialowi wyprodukowanemu przez stację AMC. Premierowy odcinek jego trzeciego sezonu obejrzało 10,9 mln Amerykanów, co stanowi rekord wśród produkcji emitowanych w telewizjach kablowych.
Na licencji tego serialu oparta jest nadchodząca pierwszoosobowa strzelanka The Walking Dead: Survival Instinct studia Terminal Reality.