autor: Artur Nowak
FIFA 09 jakościowo porównywalna na PS3 i X360
Tegoroczna edycja piłkarskiego symulatora FIFA, ma powalić graczy na kolana swym realizmem fizyki, dwustu pięćdziesięcioma poprawkami oraz dopieszczoną oprawą graficzną. Poza tymi obietnicami, Electronic Arts zapowiadając grę, zapewniło, że zrobi wszystko, aby posiadacze konsol PlayStation 3 oraz Xbox 360 nie odczuli znaczących różnic między obiema wersjami.
Tegoroczna edycja piłkarskiego symulatora FIFA, ma powalić graczy na kolana swym realizmem fizyki, dwustu pięćdziesięcioma poprawkami oraz dopieszczoną oprawą graficzną. Poza tymi obietnicami, Electronic Arts zapowiadając grę, zapewniło, że zrobi wszystko, aby posiadacze konsol PlayStation 3 oraz Xbox 360 nie odczuli znaczących różnic między obiema wersjami.
Davis Rutter – jeden z producentów gry, w wywiadzie udzielonym serwisowi videogamer.com poruszył ten temat. Stwierdził, że programiści odpowiedzialni za edycję na platformę X360 zawsze mogli wnieść do produkcji więcej, niż ekipa stojąca za wersją na PS3 – co było podyktowane tym, iż prace w pierwszej kolejności ruszały nad wersją dla platformy Microsoftu, a dopiero później na PS3. Tym razem, jak zapewnia Rutter, gracze mogą spodziewać się porównywalnej jakości grafiki oraz doznań płynących z zabawy na obu konsolach.
„W tym roku włożyliśmy mnóstwo pracy w to, by upewnić się, że wersja na PS3 jest tak dobra pod względem wizualnym, jak przeznaczona na X360 ... Nie zauważyliśmy żadnych różnić między dwoma edycjami, ani w grafice, ani w poziomie renderingu ”. – tłumaczy David Rutter.
Czy są to kolejne słowa rzucane na wiatr, przekonamy się prawdopodobnie na sierpniowych targach Games Convention w Lipsku, gdzie EA ma ujawnić nowe szczegóły dotyczące gry oraz prawdopodobnie zaserwuje wersję demonstracyjną, o której wspominaliśmy niecałe dwa tygodnie temu.