autor: Adrian Piotrowski
Factorio - patch 1.1 naprawia wszystkie dotychczasowe błędy
Najnowsza łatka do Factorio usuwa 230 błędów oraz pomniejszych problemów, które nie zostały naprawione podczas sierpniowego wydania.
W sierpniu ubiegłego roku Factorio – gra małego czeskiego studia Wube Software, po czterech latach pobytu we wczesnym dostępie, otrzymała aktualizację do wersji 1.0. Pomimo ciągłej pracy, w grze wciąż nienaprawionych pozostało 150 błędów oraz 80 pomniejszych problemów, które zgłosili gracze na forum bądź wyłapali sami twórcy. Dzisiejsza aktualizacja oznaczona jako 1.1 eliminuje je wszystkie według zapewnień dewelopera.
Na oficjalnym blogu gry, oprócz pełnego opisu wszystkich poprawek, można odnaleźć krótką wiadomość od jednego z twórców:
Wszystkie, co zostało do naprawienia, to były pomniejsze błędy, rzeczy trudne do reprodukcji albo bardzo rzadko występujące problemy. Innymi słowa, gra nawet z nimi działała stabilnie, co jest oczywistością, jeżeli mówimy o stabilnych buildach Factorio. Jednak najwidoczniej taki dobór słów był błędny, patrząc na to, że niektóre media nazwały nasze ostatnie wydanie „dość zbugowanym”. Dlatego jestem podekscytowany tym, że dotarliśmy do punktu, w którym na naszym forum nie ma już zgłoszonego żadnego problemu. Można to porównać do sytuacji, kiedy porządnie posprzątasz w kuchni i możesz znowu zacząć gotować coś nowego.
Jak widać, deweloperzy podeszli do sprawy bardzo ambitnie i do serca wzięli sobie wszystkie komentarze, które pojawiły się po wyjściu wersji 1.0. Oprócz naprawienia błędów wczorajszy patch poprawił też istniejące już mechaniki. Jedną z nich jest możliwość odwracania niektórych planów budowy. Twórcy w końcu ugięli się pod naporem próśb ze strony graczy i wprowadzili tę długo oczekiwaną nowinkę. Czesi usprawnili również sposób poruszania pająkami oraz skrócili czas autozapisu gry.