autor: Szymon Liebert
Factor 5 nie porzuci Supermana po upadku Brash
Prezes firmy Factor 5, na łamach serwisu MTV Multiplayer, wyjawił, że ekipa wciąż pracuje nad nieogłoszonym wcześniej projektem o najpotężniejszym herosie z uniwersum DC, czyli Supermanie. Prace kontynuowane są pomimo poważnych problemów wydawcy tego tytułu Brash Entertainment, który ogłosił zakończenie działalności i anulowanie wielu tytułów. Czy Człowiek Ze Stali przetrwa trudności?
Prezes firmy Factor 5, na łamach serwisu MTV Multiplayer, wyjawił, że ekipa wciąż pracuje nad nieogłoszonym wcześniej projektem o najpotężniejszym herosie z uniwersum DC, czyli Supermanie. Prace kontynuowane są pomimo poważnych problemów wydawcy tego tytułu Brash Entertainment, który ogłosił zakończenie działalności i anulowanie wielu tytułów. Czy Człowiek Ze Stali przetrwa trudności?
Brash Entertainment to przedsięwzięcie do życia powołane przez Thomasa Tulla z Legendary Pictures, w celu produkowania i wydawania gier wykorzystujących licencje filmowe. Pomysł jednak nie wypalił – pierwsze propozycje w stylu Alvin and the Chipmunks okazały się wyjątkowo średnie (33/100 w serwisie Metacritic), wobec czego Tull wycofał się z projektu a sama firma ogłosiła zakończenie działalności. Wraz z tym posunięciem nie wiadomo było co stanie się z przyszłymi projektami.
Jednym ze współpracowników wydawcy była firma Factor 5. Jej prezes, Julian Eggebrecht, powiedział, że ekipa wciąż pracuje nad kilkoma produkcjami na różne konsole. Eggebrecht wspomniał o projekcie związanym z Brash Entertainment, na którym firmie podobno bardzo zależy, gdyż jest on spełnieniem marzeń twórców. Autor nie udzielił szczegółowych informacji, jednak przyznał, że gra w podobnych klimatach nie pojawiła się od czasów Atari 2600, co jest zapewne nawiązaniem do wydanej w 1979 produkcji pod tytułem Superman.
Tym samym, autor zdaje się potwierdzać wcześniejsze plotki o pracach nad tytułem o przygodach najbardziej znanego mieszkańca planety Krypton, ukrywającego się pod ziemskim nazwiskiem Clark Kent. Chociaż Eggebrecht nie wypowiedział ani razu słowa „Superman” to dodał także, że produkcja jest zupełnie poważna i ambitna, mając na celu spełnienie oczekiwań przede wszystkim fanów komiksów oraz filmów, co rozwiewa już wszelakie wątpliwości.
Gra o posiadającym niezwykłe umiejętności Supermenie wydaje się więc pewnikiem. Supermoce okażą się na pewno przydatne twórcom, szczególnie wobec katastrofalnej sytuacji wspomnianego wydawcy Brash. Julian Eggebrecht z Factor 5, niejako w tej kwestii wyraził nadzieję, że nowe dzieło firmy okaże się równie niezniszczalne co bohater o którym traktuje (to zresztą jest kolejnym dowodem na to, że jest to projekt o Supermanie). Można więc życzyć twórcom, aby zielone niczym kryptonit dolary, a raczej ich brak, nie pogrzebały planów co do nowej odsłony przygód Kal-Ela.
Sprawa może nie być przegrana, gdyż Factor 5 to jedna z dłużej funkcjonujących niezależnych firm zajmujących się grami. Przedsiębiorstwo założyło w 1987 roku 5 byłych pracowników Rainbow Arts (twórcy chociażby klasycznego Turricana wydanego na Commodore 64). W latach 90-tych ekipa związała się z Nintendo, dla którego wyprodukowała wiele hitów na konsole Nintendo 64 i GameCube. Wśród dzieł tej załogi zapamiętana została na pewno seria Star Wars: Rogue Squadron, której pierwszą część wydano także na pecety. Widać więc, że jest to zawodnik silny i doświadczony.
Ostatnim dziełem Factor 5 jest natomiast Lair, który miał pokazać ogromne możliwości konsoli PlayStation 3. To średnio się udało, o czym przekonać możecie się w naszej recenzji. Mamy jednak nadzieję, że wszystkie specjalne umiejętności Człowieka Ze Stali, czyli rentgenowski wzrok, laserowe spojrzenie, niezwykle pojemne płuca, zdolność latania, czy mówiąc krótko, niezniszczalność, pomogą uczynić produkcję Factor 5 wyjątkową i okaże się ona lepsza od średniego Superman Returns (EA Games, 2006).