autor: Kamil Zwijacz
F1 2016 - nowe informacje o tegorocznej odsłonie serii
W przyszłym miesiącu fani Formuły 1 położą dłonie na F1 2016 - najnowszej odsłonie serii tworzonej przez deweloperów z firmy Codemasters. Jeżeli jesteście zainteresowani tym projektem, to zapraszamy na kolejną porcję nowych szczegółów.
Pod koniec maja Codemasters zapowiedziało grę F1 2016, czyli kolejną odsłonę popularnej serii przeznaczonej dla miłośników Formuły 1. Kilka tygodni później poznaliśmy datę premiery produkcji, która ukaże się na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach osobistych 19 sierpnia bieżącego roku. Do dnia debiutu już niedługo, więc deweloperzy co jakiś czas chwalą się kolejnymi nowinkami. O części z nich pisaliśmy kilkanaście dni temu, a dziś przyszła pora na kolejną porcję nowinek.
F1 2016 zaoferuje rozbudowany tryb kariery, składający się aż z dziesięciu sezonów. Będziemy w nim walczyć nie tylko o kolejne zwycięstwa, ale także o specjalne punkty, przeznaczane na rozwój bolidu. To samo oczywiście będą robić konkurencyjne zespoły sterowane przez sztuczną inteligencję, więc w każdym sezonie mogą na nas czekać rozmaite niespodzianki. Ponadto gracz będzie miał wpływ na poszczególne aspekty pojazdu i np. będzie mógł skupić się na usprawnianiu silnika. Co ważne, dodatkowe punkty zdobywać mamy podczas treningów i wykonywania specjalnych zadań, więc z pewnością warto będzie poświęcić im trochę uwagi. Interesującą opcją ma być też możliwość utraty pozycji w zespole, gdy nie uda nam się stanąć na wysokości zadania. W takim przypadku trzeba będzie szukać zatrudnienia gdzie indziej.
- gra wyścigowa na konsole Xbox One, PlayStation 4 i PC-ty;
- ukaże się 19 sierpnia bieżącego roku;
- zaoferuje szereg usprawnień w porównaniu do edycji z zeszłego roku, w tym rozbudowaną kampanię, nowe opcje związane z oponami, udoskonalony system zniszczeń itd.
Realizmu rozgrywce dodadzą też opcje związane z oponami. Dzięki odpowiednim testom możliwe ma być sprawdzenie przed wyścigiem, jak dany rodzaj ogumienia wpłynie na naszą jazdę, co pozwoli lepiej przygotować się do zawodów. Mało tego, będzie się dało nawet dobrać substancje, z których składać będą się opony.
W F1 2016 znajdziemy również zmieniony system startowania – gracze mają mieć możliwość kontrolowania sprzęgła i obrotów podczas ręcznego startu. Ponadto podczas jazdy będziemy na bieżąco informowani o naszych poczynaniach, podobnie jak kierowcy w prawdziwych zawodach. Dzięki temu nie będziemy musieli czekać na wyświetlenie się wyniku w momencie zaliczenia danego sektora. Następne w kolejności są zniszczenia – przy maksymalnych ustawieniach, z pojazdów mogą nawet odpadać małe elementy podczas kolizji.
Z pozostałych nowinek warto wspomnieć o większych możliwościach dotyczących ustalania pory doby wyścigu (poza karierą), bardziej agresywnej SI, którą będzie nam ciężej wyprzedzać, oraz usprawnieniu fizyki, która ma być realistyczniejsza w przypadku zawodów na mokrych nawierzchniach.
Krótko pisząc, wygląda na to, że deweloperzy nie zamierzają oddać w nasze ręce odgrzewanego kotleta, ale o wszystkim przekonamy się w przyszłym miesiącu.