Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 października 2015, 14:50

EVE Online z możliwością handlu punktami umiejętności?

Studio CCP Games opublikowało wpis, w którym przedstawiło pomysł wprowadzenia możliwości handlu niewykorzystanymi punktami umiejętności w EVE Online. Propozycja ta wyraźnie nie zachwyciła społeczności gry,

Twórcy Eve Online ze studia Crowd Control postanowili dodać kolejną innowacyjną składową do gospodarki gry. Już od pewnego czasu gracze mogą oficjalnie kupować i sprzedawać swoje postacie, choć jak na razie system opiera się na tematach zamieszczanych na forum gry. We wpisie na oficjalnej stronie Eve Online znalazły się wzmianki o chęci wprowadzanie Bazaaru (czyli targu postaci) do klienta gry, jednak znacznie więcej uwagi przyciągnęła druga przekazana informacja – twórcy myślą o wprowadzeniu możliwości sprzedaży punktów umiejętności (Skill Points). Jak miałoby to wyglądać? Otóż osoby posiadające postacie z nie mniej niż 5 milionami wytrenowanych SP będą mogły wydać określoną ich liczbę (wstępnie 500 tysięcy) na stworzenie specjalnego przedmiotu Transneural Skill Packet, który będzie można wykorzystać do zyskania wolnych punktów umiejętności bądź odsprzedać innym graczom.

Pomysł wprowadzenia handlu punktami umiejętności w Eve Online nie przypadł fanom do gustu. - EVE Online z możliwością handlu punktami umiejętności? - wiadomość - 2015-10-16
Pomysł wprowadzenia handlu punktami umiejętności w Eve Online nie przypadł fanom do gustu.

Pomimo zapewnień twórców, że system z pewnością przysłuży się grze, społeczność ostro zareagowała na wpis i niemal zgodnie skrytykowała handel SP jako mechanikę promującą płacenie za wygraną (Pay-to-Win). Część z graczy zwróciła uwagę, że znacznie chętnie widziałaby wprowadzenie ledwo wspomnianej w artykule możliwości spersonalizowania zakupionych bohaterów (jak na razie zakupione postacie przejmujemy z imieniem oraz – co istotne – nabytą przez nie reputacją).

Eve Online to kosmiczne MMO, które zadebiutowało w 2003 roku i w ciągu 12 lat od premiery wielokrotnie pojawiało się w mediach, nawet niezwiązanych z grami. Tak było przy okazji stoczenia największej bitwy w historii gier komputerowych, w której wzięło udział ponad 4 tysiące graczy. Produkcja jest stale aktualizowana o nową zawartość i jako pierwsze MMO wprowadziła możliwość legalnego handlu postaciami.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej