EVE Online z możliwością handlu punktami umiejętności?
Studio CCP Games opublikowało wpis, w którym przedstawiło pomysł wprowadzenia możliwości handlu niewykorzystanymi punktami umiejętności w EVE Online. Propozycja ta wyraźnie nie zachwyciła społeczności gry,
Twórcy Eve Online ze studia Crowd Control postanowili dodać kolejną innowacyjną składową do gospodarki gry. Już od pewnego czasu gracze mogą oficjalnie kupować i sprzedawać swoje postacie, choć jak na razie system opiera się na tematach zamieszczanych na forum gry. We wpisie na oficjalnej stronie Eve Online znalazły się wzmianki o chęci wprowadzanie Bazaaru (czyli targu postaci) do klienta gry, jednak znacznie więcej uwagi przyciągnęła druga przekazana informacja – twórcy myślą o wprowadzeniu możliwości sprzedaży punktów umiejętności (Skill Points). Jak miałoby to wyglądać? Otóż osoby posiadające postacie z nie mniej niż 5 milionami wytrenowanych SP będą mogły wydać określoną ich liczbę (wstępnie 500 tysięcy) na stworzenie specjalnego przedmiotu Transneural Skill Packet, który będzie można wykorzystać do zyskania wolnych punktów umiejętności bądź odsprzedać innym graczom.
Pomimo zapewnień twórców, że system z pewnością przysłuży się grze, społeczność ostro zareagowała na wpis i niemal zgodnie skrytykowała handel SP jako mechanikę promującą płacenie za wygraną (Pay-to-Win). Część z graczy zwróciła uwagę, że znacznie chętnie widziałaby wprowadzenie ledwo wspomnianej w artykule możliwości spersonalizowania zakupionych bohaterów (jak na razie zakupione postacie przejmujemy z imieniem oraz – co istotne – nabytą przez nie reputacją).
Eve Online to kosmiczne MMO, które zadebiutowało w 2003 roku i w ciągu 12 lat od premiery wielokrotnie pojawiało się w mediach, nawet niezwiązanych z grami. Tak było przy okazji stoczenia największej bitwy w historii gier komputerowych, w której wzięło udział ponad 4 tysiące graczy. Produkcja jest stale aktualizowana o nową zawartość i jako pierwsze MMO wprowadziła możliwość legalnego handlu postaciami.