Escape from Tarkov - szczegóły realistycznego systemu rozwoju postaci
Studio Battlestate Games przedstawiło system rozwoju postaci w strzelance Escape from Tarkov. W grze znajdzie się mnóstwo umiejętności, które gracz będzie nie tylko rozwijał w naturalny, realistyczny sposób, ale też stopniowo zapominał.
Studio Battlestate Games już wielokrotnie dowodziło, że w Escape from Tarkov realizm jest na pierwszym miejscu – przekonywały o tym chociażby prezentacje systemu modyfikacji wyposażenia i animacji broni. Teraz deweloper raz jeszcze potwierdził, jak autentyczna będzie jego strzelanka, przedstawiając system rozwoju kierowanej postaci.
Miks Destiny z The Division w klimacie S.T.A.L.K.E.R.-a – tak w skrócie można byłoby scharakteryzować Escape from Tarkov.
- Fizyczne: Wytrzymałość na stres, Metabolizm, Odporności
- Umysłowe: Percepcja, Charyzma, Pamięć
- Bojowe: Pistolety, Rewolwery, Przygotowywanie się do akcji, Zmienianie broni
- Praktyczne: Ciche operacje, Czyste operacje, Barter, Wolny handel, Hakowanie, Otwieranie zamków
- Specjalne: Taktyka, Negocjacje, Operacje szturmowe, Całościowe modyfikacje broni
Bohater zostanie opisany mnóstwem atrybutów (obecna, niekompletna jeszcze lista zawiera 67 pozycji, a docelowo ma być ich ok. 150), które zostaną podzielone na pięć grup: fizyczne, umysłowe, bojowe, praktyczne i specjalne. Poszczególne umiejętności będą rozwijane w naturalny sposób – poprzez wykonywanie związanych z nimi czynności (dodatkowo będzie można ulepszyć wybraną zdolność o jeden punkt po każdym awansie na wyższy poziom doświadczenia). I choć to samo w sobie nie jest jeszcze wyjątkowe, bo podobny system działa choćby w serii The Elder Scrolls, to Escape from Tarkov wyróżnia się faktem, że tutaj poziom umiejętności, które długo nie będą używane, zacznie powoli spadać (bohater z czasem zapomina, czego się nauczył). Warto jeszcze wspomnieć, że żołnierze obu grywalnych frakcji mają odmienny zestaw zdolności specjalnych, a osiągnięcie wysokiego poziomu danego atrybutu prowadzi do oblokowania specjalnego perka, gwarantującego potężne premie.
Battlestate Games przedstawiło szczegółowo działanie systemu rozwoju postaci na trzech przykładach:
- Zdrowie (Health) – gwarantuje m.in. wolniejsze odwadnianie organizmu i zużywanie energii (oraz szybsze regenerowanie tej ostatniej poza walką). Ulepszanie tego współczynnika następuje w wyniku rozwijania Siły, Wytrzymałości i Witalności;
- Spostrzegawczość (Attention) – przyspiesza przeszukiwanie ciał i pojemników, zwiększa szansę na znalezienie unikalnego łupu. Rozwija się w wyniku wykonywania wyżej wymienionych czynności i dokładnego badania przedmiotów;
- Broń biała (Melee Weapons) – zwiększa obrażenia zadawane takim orężem i przyspiesza wyprowadzanie ataków z jego użyciem. Rozwija się w toku korzystania z broni białej.
Choć na screenie naliczyć można tylko 54 ikonki, docelowo liczba umiejęności postaci w Escape from Tarkov ma być mniej więcej trzykrotnie większa.
Na koniec przypomnijmy, że Escape from Tarkov powstaje obecnie wyłącznie z myślą o komputerach osobistych. Premiera była wstępnie planowana jeszcze na 2016 rok, ale zważywszy że projekt wciąż jest w fazie alfa i nie odbyły się jeszcze beta-testy, które miały zostać przeprowadzone w pierwszym kwartale (można się do nich zgłosić tutaj), najbezpieczniej będzie założyć, że strzelanka studia Battlestate Games wyjdzie w 2017 roku.
- Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a [zapowiedź]
- Oficjalna strona internetowa gry Escape from Tarkov