autor: Łukasz Szliselman
Escape from Tarkov nie będzie grą F2P – nowe informacje o rosyjskiej strzelance MMO
W sieci pojawiło się kilka ciekawych informacji na temat Escape from Tarkov. Gra zaoferuje wysoki stopień realizmu nie tylko w warstwie audiowizualnej, ale i w kwestii rozwoju postaci, ekonomii, zachowania broni itd. Zamknięte beta-testy rosyjskiej produkcji odbędą się na początku 2016 roku.
Twórcy Escape from Tarkov, studio Battlestate Games, opublikowali na Facebooku obszerny FAQ, w którym pojawiło się kilka ciekawostek na temat tej intrygującej strzelanki MMO z elementami gier FPS/TPS i RPG. Zacznijmy od planowanych wariantów rozgrywki. Pierwszym daniem będzie tryb fabularny, w którym kilkuosobowe drużyny zabiorą się za szereg scenariuszy lub raidów (ma ich być około 10). Ukończenie ich wszystkich odblokuje tryb swobodnej gry, czyli coś podobnego do tego, co znamy z DayZ. Pojawi się jeszcze Arena, ale tego chyba nie trzeba tłumaczyć.
Jeśli chodzi o elementy RPG, Escape from Tarkov zaoferuje system rozwoju postaci oparty na szkoleniu poszczególnych umiejętności, podobny to tego, który oferują gry z serii The Elder Scrolls. Każdy kolejny poziom danej zdolności otworzy przed nami nowe opcje taktyczne (np. szybsze przeładowywanie, bardziej umiejętne wykorzystanie leków, itp.). Co ciekawe, nasza postać będzie mogła zapomnieć pewnych umiejętności, jeśli długo nie będzie z nich korzystać. Twórcy obiecują także realistyczny system craftingu oraz rozbudowaną ekonomię, zależną od takich czynników jak kursy walut, popyt i podaż, a nawet zdrowie handlarza.
Rosjanie z Battlestate Games uwielbiają realizm w grach, zatem możemy się spodziewać rozmaitych zagrożeń dla życia naszego bohatera, a także realistycznego zachowania broni. A skoro mowa o realizmie, warto wspomnieć, że znakomitą grafikę Escape from Tarkov generuje silnik Unity 5. Póki co nie podano wymagań sprzętowych gry, ale deweloperzy starają się, by były one jak najniższe. W tym momencie gra podobno działa w ponad 120 klatkach na sekundę przy maksymalnych ustawieniach grafiki na komputerze „z półki wyższej niż średnia, choć nieprzepakowanym”. Jeśli chodzi o wersje konsolowe, ich powstanie „jest rozważane”, ale to na razie tyle na ten temat.
Escape from Tarkov nie będzie tytułem free-to-play z mikropłatnościami – po dokonaniu jednorazowego zakupu będziemy mogli grać do woli, ale oczywiście twórcy przewidują popremierowe płatne DLC. Zamknięta beta gry planowana jest na pierwszy kwartał 2016 roku. Zapisy do testów są prowadzone w tym miejscu (nabywcy pre-orderów otrzymują zagwarantowany dostęp do bety). Pełna wersja gry ma się ukazać na Steamie w drugim kwartale 2016 roku.
- Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
- Oficjalna strona gry Escape from Tarkov