Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2016, 11:37

Escape from Tarkov - gameplay i kolejne informacje o grze

W serwisie YouTube pojawił się filmik omawiający obecną wersję gry Escape from Tarkov. Wspomniano w nim m.in. o systemie rozwoju postaci oraz bogatych opcjach modyfikacji broni.

Escape from Tarkov w skrócie:
  • Producent: Battlestate Games
  • Gatunek: strzelanina FPS w konwencji MMO
  • Platforma sprzętowa: PC
  • Data premiery: 2016
  • Inne: spory nacisk na realizm; rozbudowany system modyfikacji broni

Chociaż od grudnia o Escape from Tarkov – strzelance FPS w konwencji MMO od studia Battlestate Games – pisaliśmy kilkakrotnie, jak dotąd nie poznaliśmy zbyt wielu szczegółów związanych z debiutanckim projektem rosyjskiego dewelopera. W tej sytuacji użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie Westie opublikował filmik, w którym zebrał informacje na temat nadchodzącej produkcji (do obejrzenia poniżej). Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na początku gracze będą musieli wybrać jedną z dwóch głównych frakcji, w ramach których otrzymamy startowy ekwipunek. Nie będą to jedyne podziały w grze, jako że wzorem innych produkcji MMO w Escape from Tarkov pojawi się możliwość tworzenia gildii wewnątrz jednego stronnictwa, co ułatwi handlowanie zasobami i bezpośrednio przełoży się na dynamiczną gospodarkę świata gry.

Cechą nadrzędną EfT ma być znacznie większy nacisk na realizm, niż w konkurencyjnych tytułach. W grze nie uświadczymy elementów nadprzyrodzonych, a cała mechanika rozgrywki ma oddawać trudne warunki panujące w fikcyjnym Tarkowie. Widać to choćby po systemie obrażeń, jako że w grze zabraknie typowego paska życia, a wszystkie modele postaci będą podzielone na sekcje (głowa, tors etc.). W przypadku zranienia każda z nich będzie wymagała osobnego opatrzenia, by nie doprowadzić do infekcji, która nieleczona będzie jednym z pewniejszych sposobów zejścia ze świata gry (obok bezpośredniej śmierci od kuli czy powolniejszego zgonu z powodu zatrucia lub odwodnienia). Również bronie będą zużywać się w realistyczny sposób – zbyt częste korzystanie z karabinu będzie skutkowało zacinaniem się, przegrzaniem bądź utratą celności. Na osłodę twórcy przygotowali rozbudowany system modyfikacji broni palnej, pozwalający na zmianę praktycznie dowolnego elementu w specjalnym menu pokazującym dany model w trójwymiarowym widoku.

Interesująco prezentuje się system rozwoju postaci. W grze ma się znaleźć ponad 150 indywidualnych umiejętności, ulepszanych dzięki punktom doświadczenia zdobywanym w rajdach fabularnych. Poszczególne zdolności bynajmniej nie będą nabywane raz na zawsze – konieczne będzie dalsze inwestowanie w nie, w przeciwnym razie zaczną one stopniowo zanikać. Co zaś tyczy się ekwipunku i zbierania przedmiotów, to zdaniem Westie EfT oferuje znacznie lepsze rozwiązanie (oparte na mechanice „podnieść i upuść”), niż „powolny” system z innych produkcji (więcej o menu wyposażenia pisaliśmy przy okazji opublikowania filmiku poświęconego temu elementowi gry)

„Realizm” to motyw przewodni Escape from Tarkov. - Escape from Tarkov - garść informacji o grze - wiadomość - 2016-01-11
„Realizm” to motyw przewodni Escape from Tarkov.

Przypomnijmy, że Escape from Tarkov wciąż znajduje się na wczesnym etapie produkcji, a na oficjalnej stronie gry trwają zapisy do zamkniętych beta-testów. Sam tytuł będzie sprzedawany tradycyjnie, nie będzie korzystać z modelu free-to-play z/ mikropłatnościami i pojawi się w kilku edycjach, dających dostęp do zamkniętych testów wersji beta bądź alfa (te drugie mają się rozpocząć w pierwszym kwartale 2016 roku).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej