Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 maja 2020, 12:20

autor: Damian Gacek

Escape from Tarkov - fala banów po nowej aktualizacji

Studio Battlestate Games, deweloper Escape from Tarkov, pochwaliło się na Twitterze zbanowaniem ponad 3000 kont. Miało to miejsce zaraz po nowej aktualizacji tytułu i globalnym resecie postępu graczy.

W SKRÓCIE

  • Na oficjalnym twitterowym profilu Battlestate Games pojawiła się informacja, że BattlEye zbanował ponad 3000 kont w grze Escape from Tarkov.
  • Ma to prawdopodobnie związek z ostatnim resetem postaci (tzw. wipe’em).
  • Deweloper obiecał dzielić się ze społecznością informacjami odnośnie wykrywania oszustów.

Escape from Tarkov boryka się z oszustami, a deweloperzy postanowili wypowiedzieć im wojnę. Przedstawiciel firmy Battlestate Games, twórcy produkcji, opublikował na oficjalnym twitterowym profilu informację, że wykryto i usunięto z gry ponad 3000 oszustów. Dodatkowo zapewnił, że od teraz firma będzie się dzielić ze społecznością danymi na temat większych fal banów.

Komunikat zbiega się w czasie z najnowszą aktualizacją tytułu i resetem postaci (tzw. wipe’em). Zdaje się, że oszuści chcieli w łatwy sposób zyskać szybką przewagę nad innymi graczami.

W Escape from Tarkov zaimplementowano BattlEye. Jest to technologia antycheaterska wykorzystywana również w takich produkcjach jak PUBG czy Arma III. Nie wymaga ona aktywnego udziału deweloperów i działa bez przerwy, umożliwiając szybkie i globalne banowanie nieuczciwych graczy.

Nie jest to jednak jedyna forma obrony przed oszustami, której używają twórcy. Wraz z najnowszą aktualizacją do tytułu wprowadzono również CAPTCHA, co ma na celu ukrócenie podejrzanych transakcji na growym rynku. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.

Escape from Tarkov - fala banów po nowej aktualizacji - ilustracja #1
Najpierw strzelam, później zadaję pytania! Źródło: escapefromtarkov.com

Plaga cheaterów potrafi uprzykrzyć nawet najlepszą grę. Jedną z ostatnich głośniejszych afer z oszustami w tle może „pochwalić” się CoD: Warzone. Problem był tu na tyle duży, że gracze konsolowi woleli nie grać z posiadaczami PC. Dlatego też cieszy fakt, że Battlestate Games postanowiło podejść do problemu z należytą uwagą.

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej