autor: Grzegorz Bobrek
Epic Mickey - nowe informacje i screeny
W trakcie wczorajszej konferencji Disneya w Londynie otrzymaliśmy nowe informacje o projekcie Junction Point Studios – Epic Mickey. Zarys rozgrywki z tej specyficznej mieszanki gatunków przedstawiliśmy dwa tygodnie temu. Wczoraj, natomiast opublikowane zostały pierwsze oficjalne obrazki z gry, a także Warren Spector – znany głównie z serii Deus Ex i głowa całego przedsięwzięcia – rozwinął temat fabuły i świata, w którym znajdzie się tytułowy bohater.
W trakcie wczorajszej konferencji Disneya w Londynie otrzymaliśmy nowe informacje o projekcie Junction Point Studios – Epic Mickey . Zarys rozgrywki z tej specyficznej mieszanki gatunków przedstawiliśmy dwa tygodnie temu. Wczoraj, natomiast opublikowane zostały pierwsze oficjalne obrazki z gry, a także Warren Spector – znany głównie z serii Deus Ex i głowa całego przedsięwzięcia – rozwinął temat fabuły i świata, w którym znajdzie się tytułowy bohater.
Przeciwnikiem Myszki Miki będzie królik Oswald - zapomniana disnejowska postać, z której bezpośrednio wyewoluowała legendarna mysz. Bohater przypadkowo znajdzie się w świecie zamieszkanym przez emerytowane i zostawione na bocznym torze kreskówkowe twory. W trakcie rozgrywki Myszka Miki będzie musiała zmierzyć się z licznymi wyborami i ponosić konsekwencje swoich decyzji.
Klimat produkcji odbiegać będzie od typowej dla Disneya słodkości – Epic Mickey pod względem stylu wraca do lekko psychodelicznych korzeni lat 30 i 40, a przede wszystkim filmu Fantazja z 1940 roku.
Ponadto, Spector w wywiadzie w Nintendo Official Magazine przyznał, że początkowo Epic Mickey ukazać się miało na PC, Xboksa 360 i Playstation 3. Ponoć do przesiadki na Wii zachęciły twórców możliwości systemu – to właśnie na platformie Nintendo gra mogła osiągnąć pełen potencjał.
Czy faktycznie Spector jest całkowicie szczery? Biorąc pod uwagę dla jakiego czasopisma został udzielony ten wywiad, można mieć co do tego spore wątpliwości. W tekście można znaleźć informację, że projekt ostatecznie na Wii został przeniesiony w 2008 roku, czyli w momencie, kiedy konsola Nintendo biła na łeb konkurencyjne platformy Sony i Microsoft. Potencjał z pewnością był ogromny – potencjał największej ilości sprzedanych egzemplarzy…