Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Epic Games Store wydał miliard dolarów na tytuły ekskluzywne

05.05.2021 11:48
misterŁŁ
😜
1
misterŁŁ
89
Generał

Walka z monopolem..he? Ciekawe czy Amerykanie nazywali błyskawiczną rozbiórką zrzut bomby w 1945?

05.05.2021 11:52
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
mikelsgrom
10
Konsul

Bardzo dobrze, że walczą z rakiem ( czyt. steam ), który zabił rynek wtórny i pudełkowy na PC. Karma wraca.

05.05.2021 11:57
Karollo
2.1
4
Karollo
49
Zbawca Khorinis

Rynek pudłekowy to zabijają wydawcy i deweloperzy, a nie Steam kolego. Poza tym to nie Steam tutaj traci miliardy żeby dane gry były wydawane tylko u nich (monopol XD).

05.05.2021 12:37
😂
2.2
5
noobmer
53
Generał

No tak bo Epic ma zamiar go przywrócić XD

05.05.2021 13:19
Szefoxxx
2.3
2
Szefoxxx
84
Doradca

Dobrze, że epic daje możliwość odsprzedaży gry, oh wait...

05.05.2021 14:56
Herr Pietrus
😍
2.4
1
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

To na Epic można odsprzedawać klucze?!
Rewelacja!
I są pudełka "aktywowane" offline, jedynie na podstawie CD-Key'a!

Niezłe pranie mózgu niektórzy przeszli...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-05-05 15:24:58
06.05.2021 06:52
2.5
RanbuOne
28
Pretorianin

W dużej mierze Steam odpowiada za odchodzenie od piracenia na PC, i powrotu wielu dużych wydawców którzy wcześniej wydawali gry tylko na Konsole, PCMR powinni dziękować Steamowi

05.05.2021 11:59
Karollo
😂
3
odpowiedz
Karollo
49
Zbawca Khorinis

Idąc takim tokiem myślenia to muszą jeszcze wydać z kilka miliardów więcej, żeby dotknąć Steama do chociażby pięt.

05.05.2021 12:09
Silveroerha
👍
4
odpowiedz
Silveroerha
26
Legionista

Dziękuję Epic!

05.05.2021 12:32
5
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

Prawie cała kwota za takie Borderlands 3 (gwarancja sprzedaży) zwróciła się po 2 tygodniach. W 2020 roku mieli mniej gier ekskluzywnych i mniej za nie zapłacili a i tak sprzedaż w sklepie mieli lepszą niż w 2019 roku.

05.05.2021 12:39
5.1
2
noobmer
53
Generał

Ty przestań zakłamywać rzeczywistość, ile lepszą? Niewiele ale i tak siedz na golu cały dzień i pierdziel durnoty (15 wpisów na dzień) idź w końcu pobiegać.

05.05.2021 12:44
5.2
zanonimizowany1339461
9
Senator

O jakieś 10 mln z tego co pamiętam. Ale wydali na eksy o 100 mln mniej. Uroki pracy zdalnej. Nie tracę czasu na dojazdy.

05.05.2021 18:07
Pilav
5.3
Pilav
143
Generał

Urumod
Wydali mniej na eksy i jednocześnie było mniej eksów. A teraz się zastanów dlaczego? Z powodu pandemii? Nie sądzę. Jest mniej eksów, bo ograniczają budżet na eksy – nie na odwrót. Kierunek zależności to budżet–>liczba eksów, a nie liczba eksów–>budżet. To prowadzi do kolejnego pytania: dlaczego zmniejszają inwestycje w eksy?

post wyedytowany przez Pilav 2021-05-05 18:29:52
05.05.2021 18:28
5.4
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bo eksy to 90% tego na co gracze w 2019 roku wydawali kasę. Oni chcą stałych klientów, by wydawali nie tylko na eksy. No i szukają eksów w różnym gatunku/klimacie by sięgnąć po większy target. W tym roku największym eksem na epicu jest chyba hitman 3. To dalej nie jest format Borderlands 3.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-05-05 18:29:57
05.05.2021 18:47
Pilav
5.5
Pilav
143
Generał

Bo eksy to 90% tego na co gracze w 2019 roku wydawali kasę.
Nie rozumiem. To jest wartość procentowa i odnosząca się do przychodów. A ja się pytam dlaczego spadła wartość nominalna inwestycji w marketing? Gdyby tylko pierwsza z tych dwóch wartości spadała, a druga nie, to by znaczyło, że inwestycja w eksy zwiększa sprzedaż nie-eksów. Natomiast zmniejszanie budżetu na eksy wygląda tak jakby eksy sprzedawały tylko siebie i nie wpływały na sprzedaż pozostałych gier.

Oni chcą stałych klientów, by wydawali nie tylko na eksy.
No pewnie, że tak! O to właśnie chodzi. Te 90% mogłoby spaść nawet do zera i Epic wciąż byłby happy. Dlatego pytanie pozostaje: czy eksy spełniają swoją rolę?

No i szukają eksów w różnym gatunku/klimacie by sięgnąć po większy target.
Sugerujesz, że szukają, ale nie znajdują?

post wyedytowany przez Pilav 2021-05-05 18:50:05
05.05.2021 19:39
5.6
zanonimizowany1339461
9
Senator
Image

Nie rozumiem. To jest wartość procentowa i odnosząca się do przychodów. A ja się pytam dlaczego spadła wartość nominalna inwestycji w marketing? Gdyby tylko pierwsza z tych dwóch wartości spadała, a druga nie, to by znaczyło, że inwestycja w eksy zwiększa sprzedaż nie-eksów. Natomiast zmniejszanie budżetu na eksy wygląda tak jakby eksy sprzedawały tylko siebie i nie wpływały na sprzedaż pozostałych gier.
Eksy miały za zadanie przyciągnąć graczy do launchera. Wpływają na tyle, że dzięki nim pozyskiwani są kompletnie nowi użytkownicy w ekosystemie. Zwiększenie wydatków na eksy i darmowe gry zwiększa liczbę użytkowników więc zwiększa sprzedaż gier. Szukają eksów z różnych gatunków by pozyskać różne targety graczy. Największy przypływ mają z darmowych gier. Gry ubi też spełniają swoje zadanie. To nie jest też microsoft, który może pozwolić sobie na wydawanie na prawo i lewo pieniędzy.
No pewnie, że tak! O to właśnie chodzi. Te 90% mogłoby spaść nawet do zera i Epic wciąż byłby happy. Dlatego pytanie pozostaje: czy eksy spełniają swoją rolę?
Do 0 nie, ale spaść spadło, i ten procent pozostał i kupuje gry. Dlatego spełnia swoje zadanie tak jak darmowe gry spełniają zadanie. W 2019 rok gdy egs pozyskał 20,7 mln nowych użytkowników, 2,2 mln dostali się do ekosystemu pierwszy raz przez płatną grę (eks). Reszta, 18,5 mln znaleźli się w ekosystemie przez darmową grę. 1,32 mln z nich coś kupiło.
Sugerujesz, że szukają, ale nie znajdują?
Nie

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-05-05 19:40:25
05.05.2021 22:08
Pilav
5.7
Pilav
143
Generał

Eksy miały za zadanie przyciągnąć graczy do launchera.
W tym zdaniu użyłeś czasu przeszłego i nie wiem czy zrobiłeś to świadomie czy podświadomie, ale na tym właśnie polega problem. Otóż jeżeli coś działa to się z tego nie rezygnuje. EGS jest delikatnie mówiąc daleki od nasycenia i wciąż bardzo wielu graczy pozostaje do przyciągnięcia.

Zwiększenie wydatków na eksy i darmowe gry zwiększa liczbę użytkowników więc zwiększa sprzedaż gier
W teorii owszem. Dlaczego zatem te wydatki nie są zwiększane? Jeżeli eksy rzeczywiście przyciągają nowych graczy, którzy potem kupują gry nie będące na wyłączność, to dlaczego nie przyciągać kolejnych nowych graczy kolejnymi eksami? Udział procentowy eksów w sprzedaży wszystkich gier powinien spadać nawet w sytuacji gdyby sprzedaż eksów pozostawała niezmienna.

Poza tym wciąż nie wytłumaczyłeś nam dlaczego każdego roku liczba nowych eksów w EGS spada. Bo kończą im się pieniądze? Tak mam rozumieć argument o Microsofcie? Gdyby eksy działały tak jak piszesz to forsa na pewno by się na to znalazła, bo inwestorów akurat Epicowi nie brakuje, podobnie jak i zysków z Fortnite, natomiast brakuje tam pomysłów jak efektywnie wydawać tę kasę.

post wyedytowany przez Pilav 2021-05-05 22:18:11
06.05.2021 08:55
5.8
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bo obecnie nie będą mieć aż takiej tendencji wzrostowej jak przy starcie launchera. W dodatku prognozowali mniejszy przychód w 2020 roku, jednak okazało się, że mieli o wiele większy. Eksy eksami, darmówki darmówkami ale to nie są jedyne miejsca, w które epic ładuje kasę. W dodatku mają umowę wydawniczą z kilkoma studiami. W pierwszym czasie zdobyli masę graczy a od dłuższego czasu co chwilę kogoś przejmują. Po włożonych pieniądzach w zespoły, wnioskuję, że największym priorytetem są gry (studia) i silnik. Nie porównywałby eksów na otwartej platformie jaką jest pc do zamkniętej platformy jaką jest konsola. Powiedziałbym, że przez prognozy jakie mieli. Zarabiają dużo ale nie aż tak dużo jak ms by pozwolić sobie na aż tak duże inwestycje jeżeli mają w planach coś jeszcze. Zdaje się, że na początku roku epic informował, że ciągu kolejnych dwóch lat będzie miał jeszcze więcej eksów niż miał do tej pory.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-05-06 08:55:57
05.05.2021 12:39
6
2
odpowiedz
1 odpowiedź
noobmer
53
Generał

Jeszcze zaczniecie tęsknic za steamem jak faktycznie epic przejmie 50% rynku PC

05.05.2021 12:45
😂
6.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Czemu? Btw zaczynasz się nastawiać, że epic przejmie 50% rynku?

05.05.2021 12:48
kęsik
😁
7
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
kęsik
160
Legend

50% udziałów w rynku PC w 2024 bez reakcji Valve to brzmi jak jakiś absurd i mokry sen Tima. Ile oni mają teraz bez reakcji Lorda Gejbena? Z 5% w porywach a przecież nawet przy agresywnym planie eksów ma być mniej więc będą jeszcze mniej zyskiwać niż do tej pory. To nie ma szans się udać.

05.05.2021 12:57
7.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

50% to dość sporo. Chociaż do 2024 roku jeszcze sporo czasu. Pytanie jaką reakcje miałby podjąć steam? Gdyby dały kupony to poszedłby z torbami. Chyba, że już podjął jakieś działania ale są one związane z pewnymi umowami nda. Epic jeszcze nie jest do końca otwartą platformą. Deweloperzy nie mogą jeszcze tak swobodnie publikować gier w sklepie jak ma to miejsce na steamie.

05.05.2021 13:09
7.2
Olekrek
47
Rotmistrz

Urumod to jest właśnie ciekawe, dlaczego Epic wciąż jest taką mało otwartą platformą. Mają kasy w brud. Ja na ich miejscu część tych pieniędzy wydanych na exy, przeznaczyłbym na sklep. Zrobienie takiego lanchera, by na starcie był lepszy od reszty. Zebrałbym najlepsze rzeczy jakie ma steam i reszta, zrobił dużą ankietę wśród graczy co im pasuje w steam, a co nie i taki luncher zrobił. Nie wiem czemu oni taki fatalny lucher udostępnili.

05.05.2021 13:14
7.3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Na launcher przeznaczyli teraz więcej ludzi. Wydaje mi się, że po prostu dlatego, że gdzie indziej kasa jest ważniejsza. Czyli wydawanie na eksy i darmówki. Dopiero potem wydadzą więcej kasy na launcher. W 2018 mieli jakieś 1000 pracowników, obecnie mają 3200. Też nie chciałbym żeby ten sklep został zasypany słabymi i scamowymi gierkami jak ma to często miejsce na steamie. Może powinni zrobić tak jak robi valve w cs go. Jakiś system zaufania tylko, że dla twórców.

05.05.2021 14:58
Herr Pietrus
😐
7.4
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Spokojnie, zaraz znaczną kupować eksy ci, którzy maja za darmo ogromna bibliotekę, i dzieci pójdą do pracy....

Niby ironizuję, ale scenariusz numer dwa niestety może być realny.
Gracze nie grzeszą wszak inteligencją.

A Gaben... no, co by nie mówic o Steamie i Epicu, Gaben chyba zaspał.
O "monopol" też trzeba dbać.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-05-05 15:00:13
05.05.2021 16:01
7.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

Bo Gaben w valve odcina tylko kupony. Przyjdzie raz w miesiącu i tyle. Może się zabezpieczył jakimiś umowami.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-05-05 16:02:35
05.05.2021 13:05
8
odpowiedz
Olekrek
47
Rotmistrz

A niech sobie przejmuje. Dla mnie jako gracza nie ma to najmniejszego znaczenia, bo liczy sie cena gry. Jak ona sie nie zmieni na gorszą, to nie ma dla mniej znaczenia czy gra będzie tu czy tu.
Na łowcy gier cała masa graczy pc cebuli zakładając kolejne konta na kambodżańskich, brazylijskich czy mandaloriańskich sklepach, by przycebulić 1zł.
Do 2024 roku rynek PC będzie wart ledwo 17%. Czyli 50% z tych 17, to jakieś $18mld. Widocznie to dla nich sporo skoro, tak bardzo o nie walczą. A to analiza gdzie jeszcze nie brano pod uwagę sytuacji z kartami i resztą podzespołów.

post wyedytowany przez Olekrek 2021-05-05 13:06:09
05.05.2021 13:20
Szefoxxx
😂
9
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szefoxxx
84
Doradca

A gdy steam upadnie Urumod będzie zadowolony z monopolu epica.

05.05.2021 13:26
9.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Nie będę. Będę zadowolony z rywalizacji tych korporacji w momencie gdy będą porównywalnie duże. Lepszych warunków dla klientów i twórców. Jeżeli steam dostatecznie straci to może i oni coś od siebie dadzą, klientom i twórcom. I o tym cały czas piszę.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-05-05 13:26:47
05.05.2021 15:05
Herr Pietrus
😂
9.2
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

No tak, bo przecież ani klientom ani twórcom nic teraz nie dają...
Olać infrastrukturę, system sprzedaży, aktualizacji, recenzje, fora, sklep, warsztat - Steam nic nikomu nie daje!

Pisz chociaż bez owijania w bawełnę, że chodzi ci o niższą prowizję...

A z monopolu, patrząc na twoje posty, cieszyłbyś się bardziej niż "fanatycy Steam", byle tylko dalej leciały kupony i darmówki.

05.05.2021 15:59
9.3
zanonimizowany1339461
9
Senator

A niższa prowizja to nie jest dawanie twórcom lepszych warunków? Po czym wnioskujesz, że chce monopolu epica??? I, że z tego będę się cieszyć?

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-05-05 16:00:10
05.05.2021 14:13
10
odpowiedz
Alherd
52
Konsul

No jakoś się jeszcze nie zapowiada aby plany Epica stały się rzeczywistością...
Pełna rentowność w 2023 roku, gdy na razie tylko około 7% uzytkowników robi tam regularne zakupy? Słabo to widzę

05.05.2021 14:54
Herr Pietrus
11
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Taką walkę z monopolem to ja rozumiem!
Brawo Epic!
No i kasy nie żałowali, nie to, co na darmówki.

05.05.2021 15:41
12
odpowiedz
plolak
49
Generał

Dużo żeby chociaż pożytek z tego był poprzez rozbicie monopoli i konkurencję w cenach gier ale valve chyba z USA więc jest uprzywilejowany więc nie wiem czy się da.

Jak ich stać niech wydają chociaż wolałbym żeby to zainwestowali w gry.

05.05.2021 16:23
A.l.e.X
👍
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
152
Alekde

gracze mogę się tylko cieszyć :) Brawo Epic !

05.05.2021 16:29
👍
13.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Gracze i twórcy mogą na tej rywalizacji (epica i steama) tylko zyskać.

05.05.2021 17:56
Pilav
13.2
2
Pilav
143
Generał

Gracze mają się cieszyć z exclusive'ów? Nie mają z tego żadnego pożytku, zresztą Epic też na razie nie. Jedynie deweloperzy skorzystali na rozrzutności Epica. Co innego rozdawanie gier czy niższa marża (12%), bo na tym zyskują również gracze, ale exclusive'y to odbieranie wyboru graczom. Jeżeli konsument sam decyduje, w którym sklepie zostawi swoje pieniądze, to wtedy można mówić o prawdziwej konkurencji. A tu mamy sytuację gdy tego wyboru dokonano za graczy.

post wyedytowany przez Pilav 2021-05-05 19:39:50
05.05.2021 18:21
Pilav
14
odpowiedz
Pilav
143
Generał

To kolejne bardzo niekorzystne dane dla sklepu Epica. Choć od początku byłem nieco sceptyczny wobec szans EGS, to jednak jestem zaskoczony jak bardzo wszystko idzie niezgodnie z planem tej firmy.

Warto te powyższe dane przyrównać do poprzednich informacji o przychodach. Jest zaskakująco źle. Szkoda, bo miałem nadzieję, że jednak intuicja mnie zawodzi i strategia Epica zadziała tak jak się tego Epic spodziewał. Na razie jednak to wszystko wygląda na bardzo chybioną inwestycję.

Oczywiście to tylko EGS. Jestem przekonany, że UE5 będzie olbrzymim sukcesem, jeszcze większym niż UE4. Jak widać firma będąca liderem w jednej dziedzinie (silniki gier) niekończenie musi sobie dobrze radzić w zupełnie innej branży (e-commerce).

Wiadomość Epic Games Store wydał miliard dolarów na tytuły ekskluzywne