Epic Games Store odrzuca uznaną niezależną produkcję
Studio Witch Beam poinformowało o niezaakceptowaniu przez firmę Epic Games wniosku o dodanie do Epic Games Store gry Assault Android Cactus. Tytuł, choć szerzej nieznany, zyskał sobie uznanie graczy i recenzentów, ale najwyraźniej nie przekonał do siebie spółki Tima Sweeneya, która zapewniła, że w jej sklepie nie znajdziemy słabych gier.
Kiedy Epic Games deklarowało brak tolerancji dla gier niskiej jakości na swojej platformie dystrybucji cyfrowej, wielu zastanawiało się, jak będzie to wyglądać w praktyce. Okazuje się, że nie najlepiej, jeśli wierzyć Sanatanowi Mishrze ze studia Witch Beam. Szef australijskiego zespołu opublikował na Twitterze serię wpisów w związku z niezaakceptowaniem do Epic Games Store stworzonej przez dewelopera gry Assault Android Cactus. Przedstawiciele sklepu mieli odrzucić wniosek wypełniony przez Mishrę i zasugerować, by „zgłosił się on za rok”. Część wpisów została już skasowane, ale internauci zdążyli zrobić screeny.
Odrzucenie gry niewielkiego zespołu samo w sobie mogłoby nie dziwić i wpisywać się w politykę „nie chcemy słabych gier” Epic Games. Szkopuł w tym, że choć Assault Android Cactus nie zyskało takiej sławy jak choćby Hollow Knight (notabene również stworzony przez trzyosobowe studio z Australii), to nie za bardzo pasuje do definicji „słabej gry”. Assault Android Cactus formalnie ukazało się na PC w 2015 roku, ale już dwa lata wcześniej zyskało sobie pewien rozgłos, zdobywając nagrodę w kategorii „Najlepsza gra akcji” w konkursie Intel Level Up 2013. Na tym zresztą nie koniec, bo tytuł doczekał się też innych wyróżnień, o czym można się przekonać zaglądając na stronę produktu na Steamie. Skoro już mowa o Steamie, to z prawie tysiąca nabywców Assault Android Cactus w sklepie firmy Valve aż 95% oceniło grę pozytywnie – rzecz dziwna w przypadku rzekomego „crapa”, jak to ujęło Epic Games tydzień temu. Podobnie „dziwne” są późniejsze wydania gry na urządzeniach Sony, Microsoftu i Nintendo, a także średnia ocen z recenzji (via Metacritic), na żadnej z tych platform nie spadająca poniżej 79/100.
Dlaczego więc Assault Android Cactus zostało odrzucone przez Epic Games Store? Wiemy, że firma raczej nie miała żadnego sformalizowanego sposobu selekcji gier, skoro jeszcze tydzień temu Tim Sweeney mówił: „będziemy świadomi jakości tytułu przed umieszczeniem go w naszym sklepie... w jakiś sposób”. Najwyraźniej jednak teoria prezesa Epic Games na temat – jak to ujął – „rozsądnych osądów” odnośnie kontroli jakości produkcji udostępnianych na EGS nie sprawdziła się w praktyce.