Epic Games podniesie cenę Unreal Engine dla deweloperów spoza branży gier
Tydzień po zwolnieniu ponad 800 pracowników, firma Epic Games ogłosiła plan podniesienia ceny za możliwość korzystania z technologii Unreal Engine przez twórców niezwiązanych z branżą gier.
W trakcie tegorocznej konferencji Unreal Fest (via @ImmatureGamerX), dyrektor generalny Epic Games Tim Sweeney ogłosił, że od przyszłego roku branże niezwiązane z tworzeniem gier będą mogły uzyskać dostęp do Unreal Engine tylko i wyłącznie za pośrednictwem modelu licencjonowania oprogramowania dla przedsiębiorstw opartego na stanowiskach.
Oznacza to, że firmy będą musiały płacić za licencję dla każdego wykorzystującego Unreal Engine pracownika do celów innych niż tworzenie gier.
Nie ma to wpływu na twórców gier, ale jedna z rzeczy, które zamierzamy zmienić w przyszłym roku, będzie dotyczyła branż innych niż gaming, takich jak przemysł samochodowy itd., oparty na modelu licencjonowania oprogramowania Unreal Engine dla przedsiębiorstw – wyjaśnił Sweeney.
Sternik Epic Games nie zdradził, jaki będzie dokładny koszt licencji, ale zapewnił, że „nie będzie to wyjątkowo drogie ani niezwykle tanie”.
Tak, jak podkreślił Sweeney, Epic Games nie zmieni warunków korzystania z Unreal Engine w przypadku twórców gier. Będą oni nadal bezpłatnie korzystać z technologii firmy, dopóki nie uzyskają 1 miliona dolarów przychodu. W takim przypadku Epic zaczyna inkasować od deweloperów 5% za użytkowanie Unreal Engine.
Przypomnijmy na koniec, że Sweeney ogłosił zmiany w płatnościach za Unreal Engine kilka dni po tym, jak z powodu kłopotów finansowych firma musiała zwolnić ponad 800 pracowników. Szef Epica zasugerował wówczas, że przez długi czas szukano alternatywnych rozwiązań problemu ekonomicznego, ale ostatecznie nie uniknięto redukcji etatów.