Endless Space - nowa strategia kosmiczna od weteranów z Electronic Arts i Ubisoft
Założone przez byłych pracowników Electronic Arts i Ubisoft studio Amplitude Games zapowiedziało swój pierwszy projekt. Okazała się nim być turowa strategia kosmiczna Endless Space.
Amplitude Games to nowe niezależne studio zlokalizowane w Paryżu. Założyli je byli pracownicy firm takich jak Electronic Arts i Ubisoft. Zespół ten zapowiedział już swój debiutancki projekt. Będzie nim kosmiczna strategia 4X zatytułowana Endless Space.
Akcja osadzona zostanie w odległej przyszłości, w galaktyce zamieszkiwanej przez osiem potężnych cywilizacji. Gracz obejmie kontrolę nad jedną z nich i jego zadaniem ma być zdominowanie pozostałych. W świecie gry znajdziemy setki systemów planetarnych i każdy z nich posiadać będzie unikalne planety, surowce oraz sekrety. Dokładna eksploracja kosmosu umożliwi odnalezienie artefaktów dawno wymarłych ras. Wirtualne uniwersum będzie generowane losowo za każdym razem gdy rozpoczniemy nową rozgrywkę. Jednocześnie jednak udostępnione zostaną opcje umożliwiające ustalenie cech mapy, takich jak rozmiar, gęstość planet czy wiek galaktyki.
Endless Space zaoferuje spektakularne bitwy kosmiczne, w których udział wezmą olbrzymie armady. Wojna nie będzie jednak jedyną metodą na wzmacnianie własnej pozycji. Równie dobrze sprawdzi się dyplomacja, handel czy przegonienie rywali w wyścigu technologicznym. Silnik graficzny umożliwi błyskawiczne przeskoki z gwiezdnych potyczek do widoku strategicznego, gdzie będziemy zarządzać kosmicznym imperium. Autorzy obiecują też rozbudowany system modyfikowania statków, który pozwoli samodzielnie wybrać uzbrojenie, napęd, opancerzenie oraz systemy pokładowe każdej jednostki.
W grze pojawią się również bohaterowie, których będziemy mogli mianować zarządcami systemów planetarnych lub powierzyć im dowództwo nad flotą statków kosmicznych. Herosi podzieleni zostaną na pięć klas i każda z nich będzie miała własne drzewko rozwoju. Co ciekawe, zarówno aspekt strategiczny, jak i bitwy rozgrywane mają być w systemie turowym. Wszystkie strony będą wykonywały swoje ruchy jednocześnie, co znacznie przyśpieszy zabawę w trybie multiplayer.
Endless Space powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Obecnie projekt jest w połowie drogi między stadium alpha i beta, więc autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.
Przy produkcji Endless Space studio Amplitude Games zamierza wykorzystać stworzony przez nie system GAMES2GETHER, który pozwoli graczom wpływać na kształt gry. Zależnie od swojej aktywności fani zdobywać będą specjalne punkty. Przykładowo, zarejestrowanie na forum daje 100 punktów, a 5000 zapewni złożenie zamówienia przedpremierowego. Co pewien czas twórcy będą organizowali głosowania odnośnie konkretnych rozwiązań lub elementów graficznych, a siła pojedynczego głosu zależeć ma od liczby zgromadzonych punktów.