Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lipca 2016, 09:48

autor: Adrian Werner

Empires Apart – nadchodzi historyczny RTS wzorowany na Age of Empires II

Firma Slitherine zapowiedziała grę Empires Apart. Będzie to historyczny RTS osadzony w czasach średniowiecza, którego mechanizmy zabawy wzorowane są na Age of Empires II.

Ostatnie lata to okres powrotów wielu zaniedbanych kategorii gier pecetowych. Wśród tych, które wciąż czekają na swoją kolej są rozbudowane historyczne RTS-y pokroju Age of Empires. Co prawda dostaliśmy zremasterowaną wersję drugiej części cyklu, ale to nie to samo, co zupełnie nowa produkcja. Lukę tę postanowiła wypełnić firma Slitherine, która właśnie poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyła strategia Empires Apart. Projekt powstaje we włoskim studiu DESTINYbit i w oczywisty sposób odwołuje się do klasyków zespołu Ensemble, w tym zwłaszcza do Age of Empires II. Tytuł zmierza wyłącznie na pecety, a jego premiera planowana jest na przyszły rok.

Slitherine i DESTINYbit chcą podbić serca fanów nieistniejącego już studia Ensemble. - Empires Apart – nadchodzi historyczny RTS wzorowany na Age of Empires II - wiadomość - 2016-07-06
Slitherine i DESTINYbit chcą podbić serca fanów nieistniejącego już studia Ensemble.
EMPIRES APART W SKRÓCIE:
  • Deweloper: DESTINYbit
  • Wydawca: Slitherine
  • Gatunek: RTS
  • Platformy: PC
  • Data premiery: 2017 r.

Akcja Empires Apart osadzona zostanie w czasach średniowiecza. Do wyboru będzie wiele różnorodnych cywilizacji, z których każda dysponować ma unikalnymi budynkami, technologiami oraz jednostkami. Na razie nie podano listy frakcji, ale screeny pokazują, że gra nie ograniczy się tylko do nacji europejskich i pojawią się także ludy z innych kontynentów.

Rozgrywka będzie podążała szlakami przetartymi wcześniej przez niezliczone RTS-y. Zajmiemy się więc gromadzeniem surowców, konstruowaniem budynków, inwestowaniem w rozwój technologiczny, werbowaniem i szkoleniem armii oraz, oczywiście, toczeniem bitew. Wzorem serii Age of Empires, gra ma być jednak znacznie bardziej rozbudowana pod względem mechaniki niż typowe strategie czasu rzeczywistego. Militarne podboje nie będą jedyną drogą do zwycięstwa i możliwe ma być również odniesienie sukcesu przez dominację gospodarczą lub wypełnienie określonych zadań. Większy nacisk położony zostanie także na aspekt ekonomiczny oraz rozbudowę miast, a mecze na dużych mapach zajmą wiele godzin.

Gra posiadać ma kampanię dla pojedynczego gracza oraz rozbudowane opcje multiplayer z kilkoma różnymi trybami zabawy. Niektóre z nich będą klasyczne, podczas gdy inne wzbogacone zostaną elementami MMO i MOBA. Empires Apart zaoferuje system proceduralnego generowania terenów, przez co za każdym razem zagramy na nowej mapie. Ponadto twórcy chcą w porównaniu z Age of Empires II wprowadzić wiele usprawnień interfejsu oraz dodać kilka własnych pomysłów. Warto na koniec wspomnieć, że produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4.

Na rynku RTS-ów zdecydowanie istnieje luka pozostawiona przez zamknięcie studia Ensemble. Poza Empires Apart, w przyszłym roku spróbuje ją zapełnić także gra Cossacks III. Pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej jednej z tych produkcji powiedzie się ta sztuka.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej