futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 czerwca 2024, 14:18

Emotion Engine był sercem PS2, które początkowo zawiodło graczy

PlayStation 2 było jedną z najbardziej rewolucyjnych konsol w historii. Napędzający ją Emotion Engine był zachwalany przez Sony na długo przed trafieniem sprzętu do sklepów. Premiera była jednak problematyczna.

Źródło fot. Nikita Kostrykin; Unsplash.com; 2019
i

Pewnym standardem jest rozpływanie się producentów nad możliwościami ich konsol. Obecne Xbox Series X|S i PlayStation 5 miały oferować płynną rozgrywkę w 60 fps-ach w 4K, ale kolejne lata zweryfikowały rzeczywistość i nie każdą obietnicę da się spełnić. Podobnie było ponad 20 lat temu z PlayStation 2 oraz Emotion Engine. Premiera urządzenia pokazała, że nie wszystko uda się osiągnąć natychmiast.

PlayStation 2 potrzebowało czasu, żeby pokazać swój potencjał

Na początku czerwca youtuber Modern Vintage Gamer zaprezentował materiał, w którym przedstawił krótką historię serca PlayStation 2. Emotion Engine wbrew pozorom nie był jednolitym chipem, a jego specyficzna konstrukcja pozwoliła w późniejszym czasie rozwinąć skrzydła deweloperom. Początki były jednak dosyć wyboiste i pierwotne zapowiedzi Sony szybko zostały zweryfikowane w rzeczywistości.

Gdy konsoli jeszcze nie było na rynku, snute były teorie, że PlayStation 2 będzie w stanie nawet zastąpić komputery, bo tak zaawansowany technicznie będzie sprzęt Sony. Gdy jednak pierwsze egzemplarze trafiły w ręce graczy, to szybko wyszło na jaw, że gry na Dreamcaście w niczym nie ustępują PS2, a nawet są w niektórych miejscach znacznie lepsze.

Z czasem jednak okazało się, że specyficzna konstrukcja oferuje ogromną wydajność. Dzięki temu jedne z największych tytułów, jak Silent Hill 2 lub Metal Gear Solid 2, oferowały jakość, która nie była dostępna na teoretycznie mocniejszym Xboksie. PlayStation 2 jest także konsolą, która może się pochwalić największą ilością gier 6. Generacji, działających w 60 klatkach na sekundę.

To oczywiście dotyczy produkcji powstających, jako dedykowane na PlayStation 2. Deweloperzy byli w pełni wykorzystać Emotion Engine, gdy już nauczyli się z nim działać. W ten sposób przeskok od poprzedniej generacji konsol, był tym bardziej imponujący. Chociaż początek mógł tego nie zapowiadać i przypominał puste obietnice.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej