autor: Marcin Skierski
Electronic Arts + cyfrowa dystrybucja = wielka, nieskończona miłość
Firma Electronic Arts w bliżej nieokreślonej przyszłości zamierza w całości skupić się na cyfrowej dystrybucji, odchodząc od sprzedaży gier w sklepach detalicznych. Stanowisko koncernu w tej sprawie przedstawił Frank Gibeau, prezes EA Labels.
Frank Gibeau udzielił wywiadu serwisowi GamesIndustry International, w którym wypowiedział się na temat przyszłości amerykańskiego koncernu. Według niego, skupienie całej polityki wydawcy wokół cyfrowej dystrybucji jest tylko kwestią czasu.
Gibeau docenia rynek gier dostępnych w sklepach detalicznych, ale jednocześnie zauważa dynamicznie rosnącą popularność serwisów pozwalających na kupowanie elektronicznych wersji różnych produkcji. Jego zdaniem, w przyszłości Electronic Arts będzie „firmą opartą w 100% na cyfrowej dystrybucji”. Stwierdził jednocześnie, że jest to „nieuniknione”, choć trudno mu podać konkretny termin przejścia na taki model biznesowy.
Rozmówca powiedział, że amerykański koncern zawsze analizował aktualne trendy i starał się wychodzić naprzeciw potrzebom graczy. Obecnie sytuacja wygląda tak, że cyfrowa dystrybucja jest najszybciej rozwijającym się sektorem rynku gier wideo, więc wyraźnie jest na nią zapotrzebowanie. W związku z tym Electronic Arts z czasem będzie jej poświęcać coraz więcej uwagi.
W wywiadzie pojawiła się również kwestia organizacji analitycznej NPD Group, która co miesiąc podaje wyniki sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych. Gibeau dość nieoczekiwanie skrytykował te statystyki stwierdzając, że obecnie nie mają one żadnego znaczenia, jako że NPD Group w swoich danych skupia się przede wszystkim na tytułach sprzedawanych w sklepach detalicznych. Wobec rosnącej roli cyfrowej dystrybucji, te liczby nie mają takiej wartości.