Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 listopada 2004, 11:25

autor: Paweł Michalak

Ekspansja Electronic Arts na rynek muzyczny

Szefowie firmy Electronic Arts, największego na rynku wydawcy gier, stwierdzili chyba, że branża ta jest już dla nich za mała. Teraz EA zaczyna kierować swoją ekspansję w stronę rynku muzycznego.

Szefowie firmy Electronic Arts, największego na rynku wydawcy gier, stwierdzili chyba, że branża ta jest już dla nich za mała. Teraz EA zaczyna kierować swoją ekspansję w stronę rynku muzycznego.

EA wraz z Cherry Lane Music Publishing postanowiły powołać do życia spółkę-córke o nazwie Next Level Music. Jakie będzie jej zadanie ? Otóż EA najwidoczniej znudziło się kupowanie licencji na utwory i wykorzystywanie ich w swych grach. Teraz dzięki takiemu mariażowi, utwory będą specjalnie tworzone na potrzeby gier, a EA będzie się zajmował ich promowaniem właśnie poprzez gry. Oczywiście utwory te będą dostępne dla twórców reklam, zapowiedzi do filmów jak i samych filmów. W ten sposób EA z podmiotu kupującego licencje, stanie się licencjodawcą.

Oczywiście firma Cherry Line, oprócz tego, że posiadając 100 tysięcy praw autorskich, udostępnia EA potężną bibliotekę utworów, również skorzysta na tym przedsięwzięciu. Posiadając za partnera takiego giganta jak EA, ma pewnego kupca na swoje utwory.

Założenie Next Level Music wydaje się logicznym krokiem na przód, po stworzeniu dywizji EA TRAX, zajmującej się doborem utworów do gier, której prace widzieliśmy m.in. w grze wyścigowej Burnout 3 czy też FIFIE 2005.