EA po przejęciu Codemasters: co roku gra wyścigowa
Electronic Arts planuje co roku wydawać nowe „doświadczenia wyścigowe”. Ma to być efektem nadchodzącego przejęcia przez wydawcę firmy Codemasters.
Przejęcie Codemasters odda w ręce Electronic Arts garść popularnych marek rajdowych oraz wyścigowych. Jak jednak przekłada się to na plany wydawcy, który przecież ma być w najbliższym czasie zajęty m.in. kolejnymi odsłonami swoich gier sportowych oraz nowymi projektami z wszechświata Gwiezdnych wojen? W podsumowaniu trzeciego kwartału 2021 roku fiskalnego (tj. okresu od października od grudnia 2020 r.) wspomniano, że zakup Codemasters pozwoli Electronic Arts na „coroczne wydawanie nowych doświadczeń wyścigowych”.
Niestety, to stwierdzenie jest równie długie co szczegółowe. To, że EA będzie wydawało co najmniej jedną grę wyścigową lub rajdową rocznie, jest oczywiste, skoro wraz z Codemasters wydawca otrzymuje licencję Formuły 1. Tę zresztą serię firma chce wznieść „na nowe wyżyny” dzięki współpracy swoich twórców z zespołami brytyjskiego studia. Niestety, na tym kończą się jako takie konkrety. Oczywiście można snuć przypuszczenia (marzenia?) o powrocie Need for Speed czy Burnouta w glorii i chwale dzięki wspólnym wysiłkom deweloperów Codemasters oraz Criterion Games. Lepiej jednak wstrzymać wodze fantazji i czekać na oficjalne informacje od wydawcy. Oraz – co nie najmniej ważne – sfinalizowanie zakupu Codemasters przez EA.