autor: Mateusz Popielak
Dysk SSD w PS5 zachwyca współtwórcę Halo
Rozwiązania techniczne PS5 zachwycają kolejnych twórców gier kojarzonych z platformami sprzętowymi innych producentów. Współtwórca Halo uważa dysk SSD w nowej konsoli za „ogromną zmianę”.
Konsola 9. generacji firmy Sony wzbudza wiele emocji. Całość podsyca mała ilość informacji, jakie przekazali do tej pory twórcy. Mimo to, udało im się sprowokować wiele dyskusji, z których nie wynika zbyt wiele. Przykładem tego, jest rozmowa z współtwórcą serii Halo. Portal VGC przeprowadził wywiad z Marcusem Lehto - byłym dyrektorem artystycznym firmy Bungie, która ma na swoim koncie tytuły takie jak Halo 3 czy Destiny. W rozmowie został poruszony temat PlayStation 5. Lehto wydawał się być pod wrażeniem dysku, który przedstawiło Sony. Uznał, że SSD o takich parametrach może być powodem ogromnych zmian.
Otworzy to drzwi dla o wiele większej zawartości, która może być transmitowana znacznie szybciej. Gracze nie będą musieli czekać na ekranach ładowania, a my nie będziemy zmuszeni do ukrywania loadingów za cinematicami, czy innymi tego typu rzeczami.
Dysk w nowej konsoli Sony ma być dwukrotnie szybszy od tego, który będzie oferował Xbox Series X. Lehto jako dyrektor artystyczny był odpowiedzialny za duże obszary w grach z serii Halo i opowiedział o problemach z projektowaniem takich miejsc, szczególnie na starszych platformach.
Jestem tym naprawdę podekscytowany, ponieważ jest to jedna z rzeczy, które są teraz dla nas szczególnie trudne: radzenie sobie ze starymi platformami. Te platformy istnieją od jakichś, nie wiem, siedmiu lat? Rozwój na nich jest jak rozwój maszyn w erze kamienia łupanego.
W trakcie prezentacji PS5 Mark Cerny poruszył temat ukrywania loadingów w grach. Stwierdził on, że nowe rozwiązanie Sony da graczom wolność i nie będą oni zmuszeni do obserwowanie dziwnych zabiegów tuszowania faktu, że gra jeszcze się wczytuje. Współtwórca serii Halo zgodził się całkowicie. Zauważył on, że drugą naturą projektantów środowiska w grach jest kreowanie granic.
Myślę, że jedną z korzyści płynących z tak długiego stażu w branży gier jest ta druga natura polegająca na budowaniu środowiska z pewnymi ograniczeniami, rozumienia limitów pamięci, wyznaczania granic odległości, przesady z cieniowaniem... To jest po prostu druga natura.
Dysk SSD to jednak nie wszystko, o czym wspominaliśmy Wam w zeszłym miesiącu. Czy Sony podoła zadaniu i konsola będzie tak wydajna, jak zapowiadano? Pozostaje nam jedynie czekać i wypatrywać wywiadów, w których rozwinięte zostaną znane już kwestie. Może dowiemy się czegoś więcej.