autor: Maciej Myrcha
Dynamiczne reklamy w grach Electronic Arts - na pierwszy ogień idzie Battlefield 2142
Wyobraźcie sobie taką sytuację: gracie w Battlefield 2142, wpadacie do miasta wypatrując czających się wrogów, gdy nagle wasz wzrok przykuwa wiszący na ścianie budynku wielki telebim, prezentujący reklamę, na przykład, sieci fastfoodów. Niemożliwe? A chcecie się założyć?
Wyobraźcie sobie taką sytuację: gracie w Battlefield 2142, wpadacie do miasta wypatrując czających się wrogów, gdy nagle wasz wzrok przykuwa wiszący na ścianie budynku wielki telebim, prezentujący reklamę, na przykład, sieci fastfoodów. Niemożliwe? A chcecie się założyć?
Niestety, ten scenariusz jest jak najbardziej prawdopodobny. Firma Electronic Arts poinformowała o podpisaniu porozumienia z IGA Worlwide, światowym liderem w dziedzinie umieszczania reklam w grach. Nie ujawniono szczegółów wspomnianej umowy wiadomo jednak, iż obejmuje ona 3 gry sygnowane logo Elektroników, z których jedną na pewno jest właśnie Battlefield 2142. Oczywiście od razu nasuwa się pytanie, czy dodanie reklam do gry wpłynie na obniżenie jej ceny? Moim zdaniem, jest to mało prawdopodobne.