Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2005, 08:34

Top 20 gier na PC w USA - maj 2005

Oprócz cotygodniowych raportów ze sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych, kompania NPD serwuje również zestawienia miesięczne. Od dłuższego czasu prezentujemy Wam te rankingi – dziś nadeszła pora, aby zobaczyć co cieszyło się największym powodzeniem za Oceanem w maju.

Oprócz cotygodniowych raportów ze sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych, kompania NPD serwuje również zestawienia miesięczne. Od dłuższego czasu prezentujemy Wam te rankingi – dziś nadeszła pora, aby zobaczyć co cieszyło się największym powodzeniem za Oceanem w maju.

Pierwsze dwie pozycje nie podlegają jakiejkolwiek dyskusji. Zarówno Guild Wars jak i World of WarCraft cieszą się ogromną popularnością i zapewne długo jeszcze pozostaną konkurencją dla uwielbianych przez Amerykanów gier z serii The Sims. W pierwszej dwudziestce znalazło się wiele tytułów, które co tydzień przewijają się przez tradycyjne rankingi, ale też pozycje, które mimo upływu czasu wciąż mają się dobrze, np. RollerCoaster Tycoon 3, Doom 3, czy Rome: Total War.

LP.

TYTUŁ

1.

Guild Wars (NCSoft)

2.

World of WarCraft (Vivendi Universal)

3.

Empire Earth II (Vivendi Universal)

4.

The Sims 2 (Electronic Arts)

5.

The Sims 2: University (Electronic Arts)

6.

Half-Life 2 (Vivendi Universal)

7.

Stronghold 2 (Take 2 Interactive)

8.

Guild Wars Collector’s Edition (NCSoft)

9.

Star Wars: Knights of the Old Republic 2 (LucasArts)

10.

Dungeon Lords (DreamCatcher)

11.

LEGO Star Wars (Eidos)

12.

Rollercoaster Tycoon 3 (Atari)

13.

Doom 3 (Activision)

14.

Rome: Total War (Activision)

15.

WarCraft III Battle Chest (Vivendi Universal)

16.

Sid Meier’s Pirates! (Atari)

17.

The Sims Deluxe (Electronic Arts)

18.

Brothers in Arms: Road to Hill 30 (UbiSoft)

19.

Zoo Tycoon 2 (Microsoft)

20.

Flight Simulator 2004: A Century of Flight (Microsoft)

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej